FANDOM

”Taistelu tuntematonta vastaan oli ohi. Savuavat rauniot ja haavoittuneet klaanilaiset olivat lohduton näky. Mutta Kepe tiesi, että he selviäisivät tästä ja paikkaisivat tuhot. Ennen pitkää. Kaikki jäljet tästä yöstä eivät kuitenkaan koskaan katoaisi. Jokaisen mieleen ja muistoihin oli jäänyt tästä haava, joka ei paranisi siinä missä fyysiset vammat.”
— Kertoja

”Jos Snowman olisi täällä, tämähän olisi melkein Yö Kauh-”
Paaco

Yö Kauhu
Tapahtuma
Yhteenotto Feterrojen ja Avden hyökkäys Bio-Klaaniin
Sijainti Bio-Klaanin saari, Linnoitus
Lopputulos Klaani kärsi suuret tappiot, Feterrat vetäytyivät
Joukot

Bio-Klaani

Allianssi, Avhrak Feterra

Komentajat

Guardian, Tawa, Visokki, Same

Avde, Zorak von Maxitrillian Arstein VIII

Vahvuudet
Menetykset
  • Useita Klaanilaisia kuoli
  • Monta matorania kuoli
  • Moni Klaanilainen haavoittui vakavasti
  • Visokki katosi
  • Linnoitus vaurioitui pahasti

Yö Kauhu on Klaanin historian tähänmennessä vakavin hyökkäys. Metallisten Feterrojen ja Avden hyökkäyksen seurauksena Klaanin linnoitus vaurioitui pahasti sekä moni kuoli.

TavoitteetMuokkaa

Bio-Klaanin tavoitteet:

  • Torjua hyökkäys

Avden tavoitteet:

ZMA:n tavoitteet:

  • Testata Feterroja

Sheelikan tavoitteet:

  • Tappaa Tawa

YhteenvetoMuokkaa

Alkutilanne Muokkaa

”Meitä on monia, mutta näemme vielä Klaanin tuhoutuvan.”
— Sheelika

Jo ennen kohtalokkaita tapahtumia Klaanissa selvitettiin oudon postipaketin mysteeriä. Kerosiinipelle tutki postissa Snowmanille tullutta pakettia, jonka epäiltiin sisältävän jotakin outoa. Feterrat liikkuivat pitkin Ma Wetin tunneliverkostoa lähelle Klaania. Samaan aikaan Sheelika hyökkäsi Klaanin muurien yli ja pyrki Klaaniin, ensin Umbran huoneeseen. Toisaalla, viisi Klaanilaista lähti liikkeelle tavoitteenaan hyökätä Nazorak-pesiin.

Yö Kauhu Muokkaa

”Petturi. Petturi tapahtuu. Joku häiritsi Klaanin sisäisiä radioaaltoja ja vahingoitti apuvirtageneraattoria. Joku päästi vihollisen sisään.”
— Guardian

Yö Kauhun aluksi katsotaan tilanne, jossa Klaanin päägeneraattori räjähti ja katkaisi sähköt linnoituksesta. Myös Klaanin sisältä tuleva häiriösingaali oli jo ennen tätä katkonut radioyhteyksiä. Myös apugeneraattori räjähti Paacon tutkiessa sitä. Avde tuhosi Klaanin pääportin ja syöksyi Feterroineen sisään Klaaniin. Metallikoneet alkoivat systemaattisesti tuhota kaikkea. Myös Glatorianking päästettiin Avden kidutuksesta takaisin Klaaniin.

”Tämä olisi se hetki jolloin pitäisi tehdä jotain jos tekisi, koska tämä saattoi olla koko klaanin historian viimeinen hetki.”
— Jake

Avde syöksyi massiivisessa varjomuodossaan läpi Klaanin, tavaten mm. Jaken. Hän oli matkalla Admin-siipeen. Samaan aikaan Kepe ja Guardian kohtasivat Snowmanille tulleen paketin aineesta muodostuneen "varjo-olennon" joka myöhemmin talttui vaahtosammuttimella. Samaan aikaan Admin-tornissa Tawa voitti hänen kimppuunsa hyökänneen Sheelikan ja vangitsi tämän. Käytävillä vallitsi kaaos. Erinäiset Klaanilaiset kävivät matoranien kanssa toivotonta taistelua Feterroja vastaan massiivisen Avden syöksyessä linnoituksen läpi.

”En ole koskaan välittänyt pahemmin taistelusta. Toisin kuin luulette, minä en nauti tappamisesta. Teen sitä vain pakon edessä. Haluan mieluiten mahdollisimman monen elävän.”
— Avde

Pian Avde saapui Admin-siipeen jossa tämä kohtasi yksinäisen Visokin sekä GK:n ja Jaken. Kaksi jälkimmäistä kuitenkin olivat nopeasti maassa ja vain Visokki jäi taistelemaan Syvää Naurua vastaan. Samaan aikaan Kepe, Paaco, Dox ja Ignika löysivät apugeneraattorin ja lähtivät korjaamaan sitä. Guardian saapui Tawan kanssa Admin-siipeen juuri ajoissa. Avde taistelisi kolmea adminta vastaan. Pian myös Kerosiinipelle ja Paaco saapuivat huoneeseen. Laivaston alukset nousivat toisaalla ilmaan. Ne hyökkäsivät ilmasta käsin Feterrojen kimppuun, ja onnistuivat eliminoimaan yhden Feterran teleporttikiekolla.

”Ota tämä kohteliaisuutena tai älä, mutta ainakin sangen rujo olemuksesi olisi hyvä pelkäämisen kohde.”
— Paaco Avdelle

Toisaalla Kapura johti pientä toa-ryhmää joka kävi toivotonta taisteluaan Feterroja vastaan. He olivat kokeilleet kaikkea, mutta eivät kyenneet edes naarmuttamaan vastustajiaan. Admin-siiven taistelussa mikänä ei näyttänyt tehoavan Avdeen. Kolme adminta ja kaksi muuta klaanilaista taistelivat pimeässä jatkuvasti nauravaa lonkerohirviötä vastaan. Kuitenkin, täysin järjenvastaisesti, Avde lähti syöksymään poispäin Admin-siivestä kesken taistelun. Visokki lähti jahtaamaan Avdea, kun muut taistelivat kahta huoneeseen ilmestynyttä Feterraa vastaan. Myös Killjoy saapui juuri silloin paikalle.

”Hän ei voinut ajattelemaan kunnolla kun kolme Klaanin jäsenistä ovat kuoleman ja elämän ohuella rajalla.”
— Tawan ajatukset

Killjoy ja Tawa hyökkäsivät toista robottia vastaan Kepen ja Paacon pitäessä huolen toisesta. Guardian pyrki suojaamaan plasmakiväärillään kummankin selustaa. Taistelu kääntyi kuitenkin Klaanilaisten tappioksi, sillä Feterrat saivat tainnutettua Kepen ja napattua kolme muuta tiukkaan otteeseen. Guardian ilmoitti Klaanin antautumisesta, mutta Feterrat eivät hyväksyneet antautumista. Lievä pakokauhu heräsi Adminin päässä. Toisaalla, Avde syöksyi kohti Klaanin päägeneraattoria Visokki kannoillaan. Ulkona linnoituksesta Laivaston alukset tajusivat tilanteen toivottomaksi kärsittyään tappioita. Troopperi saapui Klaaniin ja tajusi tilanteen vakavuuden.

”Tästäpä on tulossa outo yö...”
Umbra

Jake ja GK ovat taas hereillä ja pakenevat epätoivoisesti Feterroja ympäri linnaketta. Troopperi myös sotkeutui taistelun tuoksintaan Klaanin pihalla olevien Feterrojen kanssa. Admin-siivessä, Kepe heräsi tajuttomuudestaan. Hän käytti nopeasti kanohi Friikiään ja tuhosi sillä yhden Feterran ampuma-aseet ja kävi toisen käsien kimppuun. Killjoy ja Tawa vapautuivat olennon otteesta, ja iskivät Feterraa silmään, hajoittaen yhden sen kolmesta silmästä. Toinen Feterra oli juuri hyökkäämässä Kepen kimppuun, mutta silloin Domek ilmestyi paikalle ja hyökkäsi metallirobottia vastaan. Taistelu alkoi tasoittua. Tawa ja Guardian saivat tehtyä selvää vahinkoa yhteispelillään toiseen Feterraan. Paaco nappasi tajuttoman Kepen mukaansa ja lähti viemään häntä turvaan.

”Pelaat aika monella kentällä. Kuinka moni 'ystävistäsi' elää vielä, kun tämä kaikki on ohi?”
— Visokki Avdelle

Paikalle saapunut Umbra ja hänen Orton-toverinsa Levah aloittivat myös taistelun Feterroja vastaan Klaanin pihamaalla. Guardianin ja Tawan keihäskombo hajoitti toista Feterraa entistäkin enemmän. Se oli lähellä menettää näkökyknsä täysin. Toisaalla, Klaanin sydämessä, Avde pyrki suostuttelemaan Visokkia puolelleen. He tekivät sopimuksen, että Avde saisi yhden muiston Nimdasta ja Visokki saisi kuuden petturin nimet. Toisaalla, taistelut olivat siirtyneet Klaanin ulko-osiin. Umbra, Levah, Jake ja GK taistelivat yhdessä Feterroja vastaan.

”Killjoy oli kokenut taistelija, mutta tällaista vastustajaa vastaan hän ei koskaan ollut taistellut. Vastustaja oli liian täydellinen, liian kestävä, liian nopea.”
— Kertoja

Killjoy ja Domek pyrkivät vahingoittamaan jollakin tapaa toista Feterraa. Aluksi se näytti sujuvan hyvin, mutta yhtäkkiä Feterra katosi, ilmestyi taas ja onnistui tällä liikkeellään vahingoittamaan Domekin jalkaa ja halkaisemaan Killjoyn kahtia pituussuunnassa. Domek antoi Killjoylle energiaa nopeasti sähköllä, ja saikin Joylle lisäaikaa vielä useita minuutteja. Klaanilainen aktivoi haarniskansa itsetuhon. Toisaalla, Vaehran ja Gahlok Va lähtivät Bioarkistoista tutkimaan mitä Klaanissa tapahtui.

”m̩͚̫̻̪͙̩i͉k͇͍͈s͖̞i̖͈̲̞̳̘ͅ ̬̗̘͚m͎i̩̻̖n͙̲ä̱̮̘̗͍̥͉ ̰͚̘̮v͖ạ̱͓̯le̺͚͔͙̟͇h̘̩̹͎t̲̭͎e̝͇̲l͖̭̤̠̭͚̺i͕s̪i͉̥̟̣̝͖̯n͚̗̯͓̱͖̣ ͕ ̳͔̜͓̝ͅ ͉̥̱?”
— Avde Visokille

Avde tunkeutui Visokin mieleen etsimään haluamaansa Nimdasta. Hän antoi myös pettureiden nimet. Tämä oli viimeinen havainto Visokista. Hän katosi. Vastarinta oli nyt keskittynyt ulos. Moderaattori Same organisoi Tagunan ja muiden Klaanilaisten kanssa taistelua Klaanin vanhasta majakasta. GK löysi steampunk-haarniskan Keetongun Telakalta. Hän lähti Jaken kanssa takaisin Klaaniin sisälle ja näki siellä Kapuran. Viisi Feterraa kuitenkin hyökkäsi Toien kimppuun, mutta Klaanilaiset pakenivat Gekon levittämän vesihöyryn turvin.

”Oliko Klaanin tuhoutuminen Avden lupaaman palkinnon arvoista?”
— Kapuran ajatukset

Umbra ja Levah kohtasivat arkistonhoitajat, Vaehranin ja Gahlok Van. Nelikko lähti tunkeutumaan kohti Klaanin sisäosia. Kapura, GK ja Jake tapasivat Troopperin Klaanin sisäosissa ja suunnittelivat perustavansa matoreneille turvapaikan johonkin syrjäiseen huoneeseen. Toisaalla, Admin-siivessä, Killjoyn itsetuhon hetki läheni. Hän käytti viimeiset sekunnit syöksymiseen toista Feterraa päin. Hän painoi Metallirobotin sienää vasten ja räjähti. Massiivinen räjähdys heitti sekä robotin että sen mitä Joystä oli jäljellä korkealta tornista alas maahan. Tawa ja Domek lähtivät syöksymään alas, Joyn luo.

”Joko sinä olet jostain muusta maailmasta, tai sinut on kuorrutettu Karzahnin kuivuneella korvavaikulla. Miksi sinä et tuhoudu?”
— Joy

Guardian sekä haavoittuneet Paaco ja Kepe jäivät taistelemaan toista Feterraa vastaan ylös. Feterra on selkeästi pahasti vahingoittunut, ja se alkoi puhua outoja. Klaanilaiset koittivat miettiä toimintasuunnitelmaa, mutta Feterra oli silti vielä liian kestävä. Guardian onnistui ampumaan olennon viimeisen silmän pimeäksi, ja kun Feterra ampui, Paaco sulki sen tykit biomekaniikalla. Tykit räjähtivät ja Feterra perääntyi. Troopperi lensi Feterran toimesta usean seinän läpi ja joutui oman miekkansa lävistämäksi ulos linnakkeesta. Klaanin pihamaalla Voyager onnistui tuhoamaan yhden Avhrak Van.

”Tuo oli ilkeää, robotti. Olen voittanut sinua pahempiakin olentoja.”
— Makuta Nui

”He eivät olleet Avrah Feterroja.”
— Feterra

Umbran johtama Klaanilaisjoukko saapui Klaanin suureen pohjakerrokseen. He näkivät myös Kapuran, joka liittyi joukkoon. Hetki sitten Levah oli ammuttu kuoliaaksi. Samaan aikaan Makuta Nuin johtama tiimi saapui Klaaniin, ja he törmäsivät heti aluksi Feterroihin sekä Umbran joukkoihin. Makuta kohtasi ensimmäisenä Feterran, ja lensi pian useamman seinän läpi. Robotit tajusivat Manun olevan "äärimmäisen vahva" ja kutsuivat apujoukkoja. Manu yritti leikkiä mangetismivoimilla, mutta joutui Feterran lävistämäksi ja plasma-ammusten rei'ittämäksi. Muut feterrat hyökkäilivät Makutan kimppuun, joka alkoi olla viimeisillään. Toiset Klaanilaiset saapuivat paikalle, mutta Manfredin antidermis oli jo jäänyt ilmaan. Manu oli kuitenkin miltei tuhonnut yhden roboteista tyhjiövoimillaan. Alkoi sekava taistelu, jossa kahdeksan klaanilaista taisteli kolmea Feterraa vastaan.

”Oranssi Läpinäkyvä Moottorisaha! Woaa!”
Matoro

Umbra, Gahlok Va ja Vaehran taistelivat yhtä Feterraa vastaan, Matoro ja Keetongu toista ja Mahriking taisteli Kapuran kanssa kolmatta vastaan Summerganonin suojatessa selustaa erilaisilla kaapeista löytyvillä aseilla. Keetongu onnistui vahingoittamaan hieman yhtä kohdetta moottorisahaamalla tämän silmää, mutta pian keltainen jätti vetäytyi telakalle tutkimaan Laivaston tilaa. Troopperi heräsi toisaalla. Lääkäri-matoran oli pelastanut hänen henkensä. Pihamaalla, Killjoy oli puolikuolleessa tilassa. Feterra lähestyi häntä vääjäämättömästi. Juuri silloin Domek ja Tawa ehtivät paikalle. Alkoi taistelu Feterraa vastaan. Aluksi klaanilaiset saivat muutamia voittoja, mutta Feterra nappasi Domekia kurkusta ja onnistui ampumaan tawaa nilkkaan. Robotti oli selvästi jo voittanut, mutta silloin Killjoy lävisti tämän kovia kokeneen panssarin ionikatanallaan. Tawa näki tilaisuutensa. Valtava sähköpurkaus Feterran sisuksiin sai olennon ensin kouristelemaan ja sitten sammumaan. Feterra oli kuollut.

”Perääntykää välittömästi pois. Unohtakaa se Valon Toa ja Nimda. Yksi teistä on kuollut.”
— Feterrojen radiot

Klaanin pohjakerroksessa Klaanilaiset olivat häviämässä. Matoro oli lentänyt ilmalennon jälkeen portaikkoon josta tavaraa oli sortunut hänen päälleen. Make oli ammuttu lentokyvyttömäksi. Kun kaikki alkoi olla menetettyä, Feterrat vetäytyivät yhtäkkiä.

SeurauksetMuokkaa

”Kauhujen Yö alkaa olla lopuillaan. Liekit lepattavat pimeydessä sortuneen linnoituksen ympäristössä. Pimein hetki on aina juuri ennen auringonnousua.”
— Kertoja

Yö Kauhu tuhosi Klaania hyvin paljon. Ympäröivä matorankylä ja itse linnake olivat huonossa kunnossa taisteluiden jälkeen. Useita Klaanilaisia oli kuollut, kuten siviilejäkin. Klaanissa pidettiin sakarihautajaiset heille. Visokki tosin oli kadonnut kokonaan. Hyökkäys todenti Klaanin haavoittuvuuden pahimmalla mahdollisella tavalla.

Apugeneraattorin räjäyttänyt pommi paljastui tulleen Verstaasta. generaattorilta löytyi myöskin häirintäsingaali lähettänyt laite, jonka Petturi oli todennäköisesti kytkenyt päälle.

Sheelika oli jäänyt vangiksi. Yksi Feterra oli tuhoutunut ja lisäksi kaksi oli vahingoittunut pahoin. Avde kertoi myöhemmin saaneensa tietää Nimdan sirun sijainnin, joten hän onnistui tavoitteissaan.