FANDOM

”Vie äänesi, huutosi, itkusi
Vatsastapuhujan nauru soi
Tunteesi, mielesi, sielusi
Ilman suuta et huutaa voi ”

— Nukkeruno

Vatsastapuhuja
Lolvent
Nukke
Sukupuoli ?
Tilanne Elossa, aktiivinen
Ammatti Punaisen Miehen Suu - Avden sanansaattaja
Kyvyt puhuu suilla jotka eivät sille kuulu

Vatsastapuhuja on salaperäinen "nukke", joka työskentelee Avdelle. Se toimii oletettavasti jonkinlaisena sanansaattajana, joka kertoo viestinsä käyttäen muiden olentojen suita.

Elämäkerta Muokkaa

Vatsastapuhujan historiasta ei tiedetä mitään, mutta ilmeisesti se uinui pitkään eräässä Nimdan säilytykseen käytetyn saaren maanalaisessa kammiossa. Myöhemmin hän ilmestyi Matorolle käyttäen nukkenaan kuolleen Turagan ruumista ja tuoden epäselvän viestin, joka liittyi Nimdaan. Pian Turagan ruumis hajosi tomuksi Vatsastapuhujan jättäessä Matoron Marionetille.

Vatsastapuhuja ilmestyi kuolleeksi luullun Matoron retkikunnalle uudelleen käyttäen tällä kertaa erään kuolleen merirosvon ruumista kehottaakseen retkikuntaa lopettamaan totuuden etsimisen.

Nukke saapui takaisin kammioon käyttäen matoranin ruumista nukkena herättääkseen toverinsa.

Luonne Muokkaa

Vatsastapuhuja ei vaikuta omaavan minkäänlaisia tunteita. Se on kuitenkin erittäin viekas ja pytyy ilmaantumaan yllättäviin paikkoihin kenenkään huomaamatta. Se ei kuitenkaan ole taistelijaluonne ja jättää yleensä toverinsa (esimerkiksi Marionetin) tekemään likaiset työt.

Ulkonäkö Muokkaa

Vatsastapuhuja on leveähartiainen, ohutvyötäröinen, pitkä hahmo, joka näyttää pitävän yllään kiiltäviä, tummanharmaita panssareita. Sen perusolemusta voinee kuvailla termillä "kuin luuranko tungettuna haarniskan sisään". Joissakin kohdissa sen ruumiista panssareiden alta pilkottaaa yönmusta iho. Hahmolle ominaisen epäryhdikkään kumara-asennon takia sen tarkkaa pitutta ei ole helppo sanoa, mutta se vaikuttaisi olevan jonkin verran Toaa pidempi. Vatsastapuhujalla on käsien tilalla pitkät lonkeromaiset raajakkeet, joihin se voi halutessaan kasvattaa epäsuhtaisia, groteskeja sormia. Olennon pään keskellä sen kasvojen paikalla on valkoinen, posliininen naamio, jota koristavat valtavat ja pupillittomat silmät. Silmien alapuolella on ikuinen posliinihymy, jota koristaa verenpunaiet posket.

Kyvyt Muokkaa

  • Taidot: Vatsastapuhujalla on tapana ilmaantua paikalle huomaamattomasti pimeissä paikoissa. Se ei ole fyysisesti kovinkaan vahva, minkä takia se ei taistele.
  • Kyvyt: Vatsastapuhuja ei ilmeisesti omaa puhekykyä, mutta sen on kuultu pitävän outoa, rahisevaa ääntä. Olento pystyy lonkeromaisilla ulokkeillaan käyttämään muita olentoja "nukkeinaan". Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että hän ottaa mustalla kourallaan uhrin mielen hallintaansa ja käyttää tämän suuta ja puhetta. Uhrin silmät muuttuvat hehkuviksi ja ääni hyytävän kylmäksi. Se osaa myös liikkua mystisesti ja huomaamattomasti varjoista toiseen. Tämä kyky ei kuitenkaan liity teleportaatioon.

Kulissien takana Muokkaa

Vatsastapuhuja syntyi MahriKingin kehittämstä olennosta, jolla oli hienon hopeinen keskiaikaistyylinen ritarinhaarniska. Se oli hyvin suoraryhtinen, sillä oli hyvin laiha lantio, musta iho ja sen kypärämäisessä päässä esiintyi useita objektiivisia silmiä, ja sillä oli varjomassaa muistuttavat lonkerot. Lonkeroillaan olento pystyi ottamaan toisen olentojen kehoja hallintaansa ja puhumaan näiden suun kautta, mikä puolestaan syntyi Guardianin Juhanna Tukiaiseen liittyvästä kommentista "Se ei puhu. Se puhuu uhriensa suilla".

MK esitteli ideansa Guardianille, joka lopulta otti idean vastaan yhtenä nukeista. Hahmoa piti kuitenkin hieman kehtiellä Klaanon-roolipeliin sopivammaksi. Monisilmäinen pää vaihdettiin hyytävään posliininaamioon, ja hieno haarniska vaihtui tummaan ja likaiseen panssaristoon. Olennon epämiellyttävää olemusta nostettiin vaihtamalla suora ryhti kumaraan matalaan asentoon. Lonkerot ja niiden alkuperäisidea säily, lonkeroiden kuitenkin muututtua kiinteämmiksi ja letkumaisiksi.

Vatsastapuhujan hahmon ajateltiin alusta alkaein toimivan Avden "suuna", joka välittää Avden puolesta tämän viestejä muille, mikä olisi ironista hahmon oman puhetaidottomuuden kanssa. Hahmon nimeksi kaavailtiin aluksi "Viestinviejää" tai "Sanansaattajaa". Guardian kuitenkin päätyi myöhemmin nimeen "Vatsastapuhuja", sen ollessa Marionetin hahmon tapaan mukavan oudontuntuinen nimi.

Triviaa Muokkaa

  • "Vatsastapuhumisella" tarkoitetaan taitoa käyttää suunsa lihaksia puhuakseen aukomatta suutaan. Vatsastapuhujat käyttävät yleensä käsinukkeja esiintyessään viihdyttämistarkoituksissa. Vatsastapuhuja perustuu idean päälaelleen kääntämiseen, jossa nukke käyttää muita olentoja omina "nukkeinaan" tarkoituksenaan luoda pelkoa lähellä oleviin.
  • Vatsastapuhujalla on Klaanon-spekulaatiossa ja chat-keskusteluissa lempinimi "Ventti", joka muodostui luultavasti pitkän nimen kirjoittamiseen laiskistumisen vuoksi (engl. ventriloquist, vatsastapuhuja).