FANDOM

Vaehran
{{{hahmo_kuva}}}
Toa
Sukupuoli mies
Tilanne elossa
Ammatti Arkistohoitaja
Ryhmä Bio-Klaani
Kyvyt ja varusteet
Kyvyt tulen elementaalivoimat
Naamio Matatu, telekinesian naamio
Välineet loitsukirja

Vaehran on Tulen Toa, joka oli ennen Skakdi.

ElämäkertaMuokkaa

Vaehran oli alun perin Tulen Skakdi Zakazilla ja erään salaliiton johtaja. Myöhemmin tuntematon henkilö tuli saarelle, otti Vaehranin vangiksi ja käytti häntä hullussa kokeessa. Koe onnistui, ja sen ohessa Vaehran muutettiin oudolla tavalla Skakdista Toaksi, jotta hänen aiempi henkilöllisyytensä olisi mahdollisimman salassa.

KlaanonMuokkaa

Vaehran päätyi lopulta BioArkistoihin ja alkoi toimimaan paikan kirjastonhoitajana yhdessä Gahlok Van kanssa. Kaksikko johti paikkaa hyvin ja he auttoivat usein klaanilaisia.

Yö Kauhun aikaan, Vaehran ja Gahlok Va lähtivät tutkimaan klaanin linnoitusta, josta kuului paljon taistelujen ääniä. Kaksikko päätyi Umbran ja Levahin seuraan. Myöhemmin he taistelivat muutamia Feterroja vastaan klaanilaisten kanssa. Yö kauhun päätyttyä, Vaehran palasi Arkistoihin.

Myöhemmin Vaehran alkoi tutkimaan Makuta Itrozin nauhaa. Zairyh tunkeutui Arkistoon ja skannasi hänen muististaan tietoja Itrozista.

Voimat ja luonneMuokkaa

Vaehran on elementaalisesti taitava, mutta fyysisesti erittäin heikko. Hän on lisäksi ylivarovainen menetettyään lämpönäkövoimansa kokeessa, ja tätä voidaankin käyttää myös häntä vastaan.

Vaehranin väline on tavallinen miekka, jota hän käyttää lähinnä elementaalivoimien kanavointiin. Hänen naamionsa on suuren Hunan muodossa oleva Kanohi Matatu, Telekinesian naamio.

Vaikka hän on tulen Toa, Vaehranilla on ulkoinen panssari, joka on hopean värinen. Lisäksi hänen naamionsa on maalattu hopeiseksi.

Bio-Klaani

Adminit

GuardianTawaVisokki

Moderaattorit

BladisMakePaacoSameUmbra

Jäsenet

DomekJäätutkija 273KapuraKeetonguKepeKilljoyMakuta NuiMatoroSnowmanSuga

DelevaGahlok VaGekkoJakeKupeNurukanTroopperiVaehran

BloszarColmioInikoKoobeeKyberNotfunRukiSamolSantorTagunaUmbra (Matoran)XxonnVaderiDiddyking

Muut

BobDinemHelmekaTuraga NiddiNöpöDox (entinen moderaattori)VAK (entinen moderaattori)

Entiset

Darkkis (moderaattori, kuollut)Kissabio (kuollut)Mahrox (kuollut)matatu (erotettu, kadonnut)Sheelika (karkotettu)Toworu (kuollut)Ämkoo (entinen admin)