FANDOM

Tärtäläiset
 :3
Organisaatio/Ryhmä
Päämaja/Tukikohta Die Tärtä
Johtaja(t) Kapteeni Anonymmeli, Perämies Un-Tak, Nimeämätön PerämiesEnnen
Tilanne Yhdyskuntapalvelussa Bio-Klaanissa
Tavoite Rikastua
Liittolaiset Ei.
Viholliset Vastarintaa harrastavat ryöstön yhteydessä

Tärtäläiset ovat joukko erittäin hyvin koulutettuja merirosvoja, jotka kiertelevät Die Tärtä-nimisellä laivallaan ympäri Matoran-universumia. Heidän johtajanaan toimii tällä hetkellä Maan Turaga, Kapteeni Anonymmeli.

Die TärtäMuokkaa

On oiva laiva, jota Tärtäläiset käyttävät. Vahingoittui hiukan, kun hyökkäsivät Bio-Klaanin linnoituksen lähellä olevien Matoran-kylien satamiin. Takavarikoitu Bio-Klaanille.

Kapteeni AnonymmeliMuokkaa

Kapteeni Anonymmeli on elinkaarensa päässä oleva kiukkuinen Turaga.

  • Elämäkerta

Anonymmelin tiedetään joskus olleen, sekä Matoran että Toa. Hän on syntynyt pienessä kylässä, jonka väestö koostui pääosin Onu-Matoraneista. Kylässä ei esiintynyt minkäänlaista johtajahahmoa, vaan vahvempi sai aina päättää asiat. Vahvemmat tulivat yleensä salamurhatuiksi. Tämä tarkoittaa täyttä sekasortoa, joka jatkui pitkälle. Kunnes Anonymmelin kokoama kymmenisen hengen joukkue poltti kylän maan tasalle ja varasti kaiken arvokkaan. Kuten keskeneräisen laivan: Die Tärtän. Joukkue on tämän jälkeen kasvanut ja hankkinut mainetta meriltä. Joissain kohdissa Anonymmeli muuttui Toaksi varastamansa Toa-kiven seurauksesta ja Turagaksi. Hän kokosi Toa-tiimin vanhimmista ja omasta mielestään luotettavimmista jäsenistä. Kuoli maksakirroosiin Bio-Klaanissa.

  • Ulkonäkö

Anonymmeli on violettia Loihtimisen Naamiota kantava naispuolinen Turaga. Hän on väriltään musta, käyttää naamionsa sävyistä haarniskaa ja pitää aina ammusvyötä mukana. Jotkin ammukset saattavat sisältää arvoesineitä, kuten avaimia, mutta niiden paikoista ei tiedä Anonymmelin lisäksi kukaan.

  • Luonne

Anonymmeli on alkanut tujlla höperöksi, joten kaipaa apua perämieheltä, Un-Takilta. Hän ei ole erityisen hyvä miekkailija, mutta kiväärinsä kanssa heiluminen onnistuu paremmin.

Perämies Un-TakMuokkaa

Un-Tak

Un-Takin MOC-versio

Un-Tak on Miehistön perämies ja julmien suunnitelmien laatija. Hän on tavallista pidempi Le-Matoran, joka on miekkailussa erittäin taitava.

  • Historia

Tästä mystisestä Le-Matoranista tiedetään hyvin vähän hänen varhaisista ajoista. Hänen asuinpaikkansa ja muu historiansa on tuntematon. Hän liittyi Tärtäläisiin kauan sitten ja nousi pari vuotta sitten Perämiehen asemaan. Hänellä on myös hallussaan vaikuttava määrä valtaa strategisissa suunnitteluissa. Yhdyskuntapalvelussa Bio-Klaanissa.

  • Luonne

Un-Tak vaikuttaa olevan ilkeä ja hänellä näyttää olevan aina joitakin ilkeitä suunnitelmia.

  • Taidot ja varusteet

Un-Tak on todella taitava miekkailija ja kantaa yleensä mukanaan miekkaa.

Anonymmelin Toa-tiimiMuokkaa

GrijbootMuokkaa

IMG 5705

Grijboot Toana.

Grijboot on Anonymmelin "oikea käsi". Hän tapaa suojella Turagaa, mutta pääsääntöisesti hän asentaa Loihtimisen Naamion aina tilanteeseen sopivalle säädölle. Yhdyskuntapalvelussa Bio-Klaanissa.

  • Ulkonäkö

Grijboot on Kiven Toa, joka kantaa suurta Komauta. Hän tykkää oikein paljon harmaasta viitastaan.

LaagrasMuokkaa

  • Anonymmelille uskollinen veden Toa. Yhdyskuntapalvelussa Bio-Klaanissa.

AloemMuokkaa

On naispuolinen kasvillisuuden Toa, joka karkasi.
Photo original 2252

Taiteilijan näkemys Aloemista ihmisenä.

Kadoksissa Klaanin saarella.

AerikMuokkaa

Aerik

MOC-versio Aerikista.

Aerik on Jään Toa, joka kuuluu Anonymemelin tiimiin.

  • Elämäkerta

Aerik oli aikoinaan Matoran, kunnes muuttui Toaksi.

Vähän aikaa sitten, Aerik teki kapinan Die Tärtällä, ja keräsi joukkoihinsa n. neljäsosan miehistöstä, jotka olivat parhaimmistoa. Un-Tak kumminkin kuuli sen ja kertoi Anonymmelille. Un-Tak keräsi loput miehistöstä ja taistelu alkoi.

Aerik kohtasi Un-Takin, joka oli tiukka taistelu. Pitkän taistelun jälkeen Aerik voitettiin ja hänet vietiin selliin muun Kapinamiehistönsä kanssa. Yhdyskuntapalvelussa Bio-Klaanissa.

  • Ulkonäkö

Aerikilla on valkoinen ja hopea/harmaa haarniska. Hän on menettänyt toisen silmänsä ja hänellä on vasemmassa kädessään koukku.

  • Luonne

Aerik on juonteeltaan raivokas ja äkkipikainen soturi. Hän vihaa kapteeni Anonymmeliä.

  • Kyvyt ja varusteet

Aerik on taitava miekkailija ja hallitsee Jään elementaalivoimia. Hän ei kumminkaan ole yhtä taitava kuin Un-Tak. Jään Toan naamiota ei tiedetä. Hänellä on välineinään miekka ja koukku.

WlirrehMuokkaa

Wlirreh oli Maan Toa, joka sai surmansa taistelussa ?:a vastaan. Wlirreh oli Aloemin Hyvä ystävä ja oli ensimmäisiä Tärtäläisiä, koska hän suunnitteli Anonymmelin kanssa ryhmää.

  • Elämäkerta

Wlirreh oli hepokatti maantiellä poikittain jala jallali jala jala hei! Yhdyskuntapalvelussa Bio-Klaanissa.

Kuudes Toa-tiimin edustaja.Muokkaa

Hänestä tiedetään ainoastaan se, että hän oli Mielenvoimain Toa ja, että Hän pyyhki kaikki muistot itsestään Tärtäläisten mielistä. Hänen nykyisestä tilastaan ei ole tietoa.

Nimeämätön Arthronia kantava MatoranMuokkaa

NimetönArthornMatoran

MOC-versio hänestä.

On pakoaikeissa ollut Salaman Matoran, jonka Anonymmeli yritti tappaa.

  • Elämäkerta

Matoran oli ilmeisesti melko uusi jäsen, joka otettiin joukkoihin jollain ryöstöretkellä tilanteessa, jossa sai valita liittymisen ja kuolemisen väliltä. Tämän jälkeen hän joutui kantamaan erään tapetun Toan Suurta Arthronia, joka sai hänet hulluksi ja aikeisiin paeta. Anonymmeli heitti Matoranin yli laidan, jossa Negatronien ruumiin vallannut Venyvyyden Kraata Infektoi Matoranin, joka nyt pyörii jossain päin Bio-Klaanin saarta hautoen juontansa joukkoinfektioon. Yhdyskuntapalvelussa Bio-Klaanissa.

  • Ulkonäkö

Kelta-sininen Salaman Matoran (Ruåtsalainen), joka kantaa Suurta Valkoista Arthronia. Väri on alkanut saastua Kraatan pyöriessä ympärillä.

  • Välineet

Kantoi miekkaa, mutta hukkasi sen, kun hänet heitettiin yli laidan Die Tärtästä.

LainauksiaMuokkaa

”Täydellisesti infektoitunut Salaman Matoran yritti pitää taloa lämpimänä lisäämällä takkaan puita, hiiltä, mitä tahansa palavaa löytyikin. Matoran katsoi erästä puista tynnyriä: "Ruu-ti tyn-ny-ri" hän tavasi kömpelösti, mutta ei tajunnut sitä, joten heitti tynnyrin liekkien joukkoon.”
— Kertoja

TriviaaMuokkaa

  • Un-Takin, Arthornia kantavan Matoranin ja Aerikin MOC-versiot on tehnyt Bate.

EsiintymisetMuokkaa

  • Klaanon Roolipeli osa I
  • Klaanon Roolipeli osa II
  • Epäilty