FANDOM

”Myrkky alkoi vaikuttaa. Skakdi rojahti maahan eikä kyennyt liikuttamaan muuta kuin silmiään. Sen katse seurasi lähestyvää matorania, joka kohotti piskuisen miekkansa ilmaan ja viimeisteli vihollisensa.”
— Kertoja

Sinisen ussalin veljeskunta
Veljeskunta
Organisaatio/Ryhmä
Päämaja/Tukikohta Bio-Klaanin kaupunki
Johtaja(t) Leiter
Tilanne Uudelleenmuodostettu
Tavoite Klaanin puolustus
Liittolaiset Bio-Klaani
Viholliset Allianssi

Ämkoon veljeskunta (usein pelkkä Veljeskunta) oli Ämkoon kokoama ja johtama matoraneista koostuva organisaatio. Miekkapirun loikattua Allianssin leipiin veljeskunnan ninjamatoranit vannoivat uskollisuutta Bio-Klaanille, ja sittemmin heidät on tunnettu Sinisen ussalin veljeskuntana.

HistoriaMuokkaa

Joskus Klaanin historian alkuaikoina admin Ämkoo liittoutui turaga Bakmein kotisaarella asuvien le-matoranien kanssa, ja alkoi kouluttaa näitä taistelutaidoissa tavoitteenaan koota viidakon asukkaista pieni eliittiarmeija Klaanin riveihin. Pian Veljeskunnan kokoamisen jälkeen Ämkoo asetti matoran Leiterin joukon johtoon.

Veljeskunnan matoranit taistelivat Klaanin rintamilla erilaisissa sissi- sekä vakoilutehtävissä. Ajan myötä Klaanin kehittyessä linnoituksen vartiosto sekä muut puolustusvoimat kuitenkin syrjäyttivät Veljeskunnan, ja matoranit siirtyivät viettämään hiljaiseloa maanalaiseen tukikohtaansa kotisaarelleen. Ämkoon veljeskunta jäi odottamaan johtajansa käskyä.

Klaanin ja Allianssin välisen sodan myötä Veljeskunta aktivoitui, ja le-matoranit mm. pelastivat Ämkoon ja Snowien Marionetin upottamasta sukellusveneestä. Myöhemmin nazorakit valtasivat Veljeskunnan viidakkosaaren, ja taistelun myötä matoranit evakuoivat itsensä Klaanin saarelle. Pian tämän jälkeen Ämkoon hypättyä Allianssin leiriin Ämkoon veljeskunta virallisesti hajosi, ja sen jäsenet siirtyivät Klaanin riveihin Guardianin alaisuuteen.

TietoaMuokkaa

Perustamishetkellä Veljeskunta koostui noin 400:sta matoranista, mutta eri taisteluissa kärsittyjen tappioiden myötä matoranien määrä on pudonnut alle sataan.

Veljeskunnan matoranit ovat käyneet läpi Ämkoon rankan koulutuksen, joka pohjautuu Miekkapirun Bakmeilta saamiin oppeihin. Eri matoranit ovat myös erikoistuneet kukin omanlaisiinsa tehtäviin. Joukosta löytyy esimerkiksi ansoittajia, viestinviejiä sekä myrkkyeksperttejä. Mestarinsa Ämkoon tavoin veljeskuntalaiset ovat taitavia nielemään asioita.

Veljeskunnan matoranit liikkuvat yleensä paikasta toiseen erilaisilla ratsuiksi valjastamillaan linnuilla. Veljeskunta hyödyntää viidakon lintuja myös muilla, usein hyvin omaperäisillä tavoilla. Kenties kamalimpana esimerkkinä tästä voidaan mainita itsemurhakiivit, joiden urheille uhrauksille voimmekin pitää vaikka tässä heti nyt hiljaisen hetken.

Katso myösMuokkaa