FANDOM

”Veliseni on varmasti onnellinen kuullessaan ostoksestani... Missä hän onkaan.
— Liekon ajatukset merellä, Uroijegenin lähistöllä

Malline:Hahmo

Lieko on Liokun siskonen.

ElämäkertaMuokkaa

Neljäskymmenes toinen Makuta loi kaksi rahia, Liokun ja Liekon yrittäessään pistää Makuta Fishejä paremmaksi. Makutan jouduttua murhatuksi lähti Lieko maailmalle. Toisin kuin Lioku, hän alkoi voimistamaan psyykkisiä kykyjään. Meren kartoittaminen ja vuosien tuloksettomat kokeilut uniin tunkeutumisessa olivat hänen ainoa onnensa muuten tyhjässä elämässä.

Vuosien kuluessa Lieko kohtasi Liokun vain kerran. Jolloin he saivat yhteisen intohimon Vuata Maca-puista. He lupasivat toiisilleen, että jonain päivänä tulisivat sisustamaan kauniin luolan, jossa kasvaisi seitsemän Vuata Macaa, koska seitsemän on kirottu luku, joka vaatisi enemmän tutkimusta. He uskoivat myös pystyvänsä luomaan luvun seitsemän mysteerin rikottuaan täysin uusia raheja.

Tämän kohtaamisen jälkeen Lieko onnistui hankkimaan Die Tärtä-laivan merirosvojen kautta tynnyrillisen Vuata Macan hedelmiä Uroijegeniltä. Lieko ei olisi halunnut nähdä sitä, mitä Liokulle oli tapahtunut.

UlkonäköMuokkaa

Lieko on lähes identtinen Liokun kanssa. Ankeriasmainen rahi, jolla on kaksi saksikättä, suurehkon olkapäät, pitkä pyrstö ja mielentilan mukaan vaihtuva väri suomuissa. Lieko on hitusen yli kaksi Bioa pitkä päästänsä (jossa on terävät hampaat sekä ylä että alaleuassa ja pitkät kokeneet sarvet) pyrstön päähän, jossa komeilee suuri ylikuormitettava vesikilpi.

LuonneMuokkaa

Lieko on hyvin ujo, eikä näyttäydy pinnan yläpuolella ellei ole pakko. Tawallisesti hän piiloutuu luoliin, joiden siainnit hän tuntee erittäin hyvin.

Kyvyt Muokkaa

  • Lieko käyttää telepatiaa ensisiaisena kommunikoimistapanaan.
  • Lieko pystyy murtautumaan uniin ollessaan kosketuksessa johonkin älylliseen olioon.

TyökalutMuokkaa

  • Kuten Liokulla, Liekokin pitää ylikuormitettavaa vesikilpeä, jolla pystyisi kaatamaan suurehkon laivankin. Liekon vesikilpi on muokattu toimimaan paremmin veden alla.

EsiintymisetMuokkaa

  • Tekstiroolipeli