FANDOM

Levah on Ilman Orton ja asuu Eteläisellä mantereella. Hän oli Orto Nuin Gukko-ilmavoimien kapteeni ja Neuvoston jäsen.

Elämäkerta Muokkaa

Mata Nui loi Levahin Le-Matoraniksi asuttamaan Orto Nuin saarta. Kun Zyglakit hyökkäsivät saarelle, Levah taisteli armadaa vastaan Gukko-ilmavoimiensa avulla. Saaren asukkaat joutuivat kuitenkin antautumaan ja heidät heitettiin tulivuoreen.

Levah sopeutui elämään maan alla ja otti käyttöönsä Orton nimityksen. Hän alkoi seikkailemaan ympäri Matoran-universumia.

Luonne Muokkaa

Levah rakastaa lentämistä ja masentui suuresti joutuessaan maan alle Ma Wetin tunneliverkostoihin. Hänen ystävänsä Erilak onnistui kuitenkin piristämään häntä ja kaksikko lähti seikkailemaan universumiin.

Kyvyt Muokkaa

  • Voimat: Levah hallitsi pienessä määrin Ilman elementaalivoimia, jotka antoivat hänelle hyvän ketteryyden. Hän pystyi myös meditoimalla levitoimaan maan yläpuolella. Muuttuessaan Ortoniksi, Levah sai paremman pimeänäön, paremmat aistit maanpinnan liikkeiden varalta ja pieniä valokiviä joiden valoa pystyi ohjata mielen voimalla.
  • Välineet: Levah kantaa kahta Ilmasaksea, joiden avulla voi luoda teräviä tuulenpuuskia, jotka voivat hajoittaa asioita kappaleiksi.