FANDOM

Kenraali 001
Kentsu001
Nazorak
Tilanne Elossa
Ammatti Imperiumin ylin johtaja, Allianssin johtaja
Ryhmä Nazorakein Imperiumi, Allianssi
Kyvyt Sotastrateginen kyvykkyys, miekkailu- ja ammuntataidot

”Hyvät herrat, nazorak-veljeni. En vähäksy saavutuksianne pätkääkään, mutta en ole rakentanut tätä kansakuntaa kymmeniä tuhansia vuosia vain nähdäkseni sen rivien halkeilevan.”
— Kenraali 001

Kenraali 001 on Nazorak-imperiumin ylin komentaja ja ensimmäinen Makuta Nuin ja Abzumon projektin synnyttämä nazorak. Hän on myös Allianssin perustaja ja johtaja.

 Elämäkerta Muokkaa

Syntymä ja nuoruus Muokkaa

Kenraali 001:n elämä alkoi Destralilla makutojen Abzumo ja Nui tieteellisen projektin seurauksena. Tämä prototyypiksi tarkoitettu toukka, jota Makuta Nui ja Abzumo kutsuivat projektinimellä "0001", oli ensimmäinen onnistunut kokeilu pitkässä tieteellisessä prosessissa, jonka tarkoitus oli luoda Veljeskunnalle - tai pikemminkin Abzumolle ja Makuta Nuille - täydellisen tottelevainen ja kyseenalaistamaton sotajoukko Matoran-universumin hallitsemiseen. Tuntemattomasta syystä Makuta Nui perääntyi projektista jonkin aikaa 000:n syntymän jälkeen, jolloin Abzumo istutti nuoren toukan ja torakkakuningattaren elämään tuntemattomalle trooppiselle saarelle.

Nimetön nazorak, joka tunsi itsensä nuorena vain "Ensimmäisenä" varttui tällä saarella. Poikanen oli jo nuoresta iästä lähtien määrätietoinen. Oli kuin sillä olisi ollut sisäinen suunnitelma, jonka pohjalle se oli pienen ja yksinkertaisen elämänsä rakentanut. Nuoren 001:n maailmaan kuului vain kostea ja pimeä luolasto, tähän aikaan vielä "Äitinä" tunnettu 000 ja munat, joiden kuoriutumista poikanen odotti. Ensimmäistä kertaa 001 poistui luolastosta vasta 002:n syntymän ja ensimmäisen pakoyrityksen jälkeen. Ulkopuolinen maailma kiehtoi nuoria nazorakeja paljon, ja he halusivat nähdä sitä lisää.

Jossain vaiheessa maailmanhistoriaa nuori imperiumi kasvoi, vaurastui ja singahti teknologisessa kehityksessä huimaa vauhtia eteenpäin, ja muuttui samalla huomattavasti hyökkäävämmäksi. Setar-Dekin taistelussa ja sitä seuranneissa konflikteissa 001 johti nazorak-imperiumin murskaamaan Kuuden Kuningaskunnan armeijoiden rippeitä.

Saapuminen Bio-Klaanin saarelle ja sodanjulistus Muokkaa

Kiertolaisimperiumi saapui lopulta Bio-Klaanin saarelle ja rantautui pohjoisrannikolle, johon nämä perustivat pesäpaikkansa. Kenraali 001:n johtamana Totuusministeriö muutti nazorak-imperiumin historiaa ja väitti saarta lajin pyhäksi synnyinpaikaksi, jonka uudisasukkaat olivat heiltä varastaneet. Imperiumi julisti epäsuorasti sodan Bio-Klaanille ja 001 palkkasi avukseen Gaggulabion skakdipalkkasoturit ja liittoutui Zyxaxin Zyglakien, Avden ja myöhemmin saarelle saapuneen makuta Abzumon kanssa. Näin muodostui Allianssi.

Kenraali 001 käski joukkonsa aloittamaan saaren täysimittaisen miehityksen. Ensimmäinen suorin hyökkäys Bio-Klaanin linnaketta kohtaan oli 001:n kokeellinen ilmaisku, jonka varjossa nazorakit saivat miehitettyä Veljeskunnan saaren ja kokeilivat linnakkeen puolustuskykyä.

Hyökkäysten varjossa ja muilta Allianssin johtajilta salassa Kenraali 001 käski Arkkiagentti 007:ää aktivoimaan Koodi Sinisen, tiedustelupalvelun salaisen projektin jonka tarkoitusperät ovat mysteeri, mutta jonka kohde vaikuttaa olevan Verstas tai jokin siellä. 001 tuntuu suhtautuvan Koodi Siniseen suorastaan pakkomielteisesti, ja on valmis uhraamaan sotilaallisia operaatioita varmistaakseen sen onnistumisen.

Luonne Muokkaa

001 on kylmä ja laskelmoiva, mutta rautaisen karismaattinen sotilasjohtaja, joka ei hyväksy inhimillisiä virheitä. Hänelle Imperiumi on vain harkitusti pyörivä koneisto ja yksittäiset nazorakit sen osasia. Kuitenkaan Kenraali ei yritä väittää olevansa koko muun nazorak-rodun yläpuolella ja kokee liiallisen ylpeyden heikkouksista pahimpana. Hän on myös osoittanut suorastaan pragmaattista käytännöllisyyttä, eikä arvosta Abzumon sadistisen hekumoivaa olemusta.

Kenraali 001 elää taistelua varten. Hän uskoo, että taistelukentällä mitataan elämän todellinen arvo ja on valmis osoittamaan kunnioitusta kenelle tahansa, joka on tarpeeksi urhea kohdatakseen hänet taistelussa. Kuitenkin kunnioituksen alla saattaa kyteä syvää inhoa ja puhdasta vihaa vihollista kohtaan, mutta hän ei anna sen näkyä.

Joskus harvoin Kenraali 001:n suorastaan stoalaisen järkähtämättömän olemuksen on nähty rakoilevan. Kerran hän erehtyi Pesäsiainministeri 008:n läsnäollessa kutsumaan 000:aa "Äidiksi".

Kenraali 001 suhtautuu suurimpaan osaan alaisistaan kylmällä ammattilaismaisuudella. Tämä verho aukeaa vain Amiraali 002:n läsnäollessa, sillä Imperiumin vanhimmilla on enemmän yhteistä historiaa kuin kenelläkään muulla.

Kaksi.

Kyvyt Muokkaa

001 on erinomainen strategi ja karismaattinen puhuja. Hän on myös kokenut enemmän taisteluja kuin yksikään toinen nazorak, ja vanhasta iästään huolimatta on vieläkin korkeatasoinen taistelija. Kenraali 001 taistelee perinteikkäällä upseerimiekallaan ja pistoolilla. Hän myös johtaa suurissa taisteluissa itse henkilökohtaista henkivartiokaartiaan, erikoisjääkärikomppaniaa 185, joka koostuu koko maavoimien parhaista ja parhaiten varustelluista jääkäreistä.

Kenraali 001 kirjoittaa itse omat puheensa - hän ei halua Totuusministeri 005:n sanoja pihtihampaidensa väliin.

Triviaa Muokkaa

  • Varhaisin versio Kenraali 001:n hahmosta oli Kerosiinipellen jo hyllytetyn peliprojektin "Guardian vs. The Nazi Roaches" pomovihollinen. Hahmo oli melko yksinkertainen Hitler-analogia robottihaarniskassa. Hahmon kirjoittajat haluavat uskoa, että vuosien varrella on tapahtunut jonkinlaista kehitystä.