FANDOM

”Levitaatiokiekot ja reaktorit ovat yliarvostettuja”
— Tongu

Keetongu
Ton1
Keltainen jättiläinen
Sukupuoli MIES
Tilanne elää
Ammatti insinööri, johtotehtävissä
Ryhmä Laivasto, Bio-Klaani

Keetongu on suuri keltainen Rahi ja yksi lajinsa viimeisiä jäseniä. On sattumaa, että hänen nimensä on sama kuin Metru Nuin Keetongun. Nimi on suosittu lajin keskuudessa.

ElämäMuokkaa

NuoruusMuokkaa

Keetongu syntyi lajinsa kotisaarella tavalliseen perheeseen muutama vuosi ennen Visorak-vainojen alkua. Lapsena hän harrasti Tahtorakien hoitoa ja algebraa. Keetongun ollessa viisivuotias suuri Visorak-armeija marssi etelästä ja saarti hänen kotisaarensa. Keetongu oli yksi muutamasta yksilöstä, joka pääsi pakoon. Hän ratsasti Tahtorakilla limaisen verkon läpi ja ui pohjoiseen. Keetongu vietti nuoruutensa viidakossa maanpaossa, sillä Visorakit halusivat hävittää lajin parantaimistaitojen takia.

Aika KlaanissaMuokkaa

Kun Visorak-armeija hajosi ja vainot loppuivat, Keetongu vaelsi ylemmäs pohjoiseen ja saapui Bio-Klaanin saarelle. Hän pääsi jäseneksi ja meni töihin Klaanin telakalle huoltomieheksi. Hän tutki Klaanin laivojen rakennetta ja sai vuosien saatossa muutettua ne lentäviksi höyrykäyttöisiksi ilmalaivoiksi. Keetongu onkin Laivaston johtaja ja Pääinsinööri. Hän myös suunnitteli Klaanille koko joukon Nöpö-luokan kävelijöitä ja muita vehkeitä.

LuonneMuokkaa

Goddamn Tonguman

Ämkoon sarjakuvatyylillä toteutettu piirros

Keetongu on yleensä rauhallinen ja käytännönläheinen, mutta jos hän ei pidä jostain, hän yleensä vihaa sitä ja paljon. Keetongu ei pidä lähitaisteluista, vaan kohtaa vihollisensa mielummin jonkun laitteen kannelta. Keetongu pitää huumorista silloin, kun kukaan lähellä ei halua tappaa häntä. Keetongun nauru on kumeaa ja se kuuluu kauas.

UlkonäköMuokkaa

Keetongu on useinpien lajinsa urosten tapaan keltainen ja massiivinen. Tongu on vajaan kahden keskivertotoan pituinen ja kolmisen kertaa leveämpi. Keetongun iho koostuu limittäisistä panssarilevyistä. Iho on ohuin taipeista ja reisistä ja niissä tummanharmaa. Keetongun panssarissa on myös lukuisia huomaamattomia taskuja. Keetongun puhe-ja hengityselimet ovat piilossa ylärumiin suurien levyjen takana. Keetongun kasvot koostuvatkin lähinnä otsalevyn alta törröttävästä purtilon päässä olevasta yhdestä punaisesta silmästä.

KyvytMuokkaa

Keetongu on fyysisesti hyvin vahva, mutta hän ei ole kovinkaan ketterä. Niinpä hän suosiikin taistelussa enemmän napakkaa vasenta koukkua kuin miekkakikkailuja. Keetongu on viisas eikä syösky päätäpahkaa taisteluun (ja sekin olisi aika hidas syöksy). Keetongulla on lajillensa luontaiset parantamiskyvyt. Hänen kehonsa erittää aineita, jotka tehoavat useimpiin vaivoihin. Niitä ei kuitenkaan ole loputtomasti.

VälineetMuokkaa

Keetongu ei kanna asetta, sillä ajatus aseista ei ole hänelle luontainen. Jos hän joutuu tilanteeseen, missä aseen käyttäminen on välttämätöntä, hän suosii raskasta nuijaa tai kirvestä. Keetongu kantaa kuitenkin vartalonsa taskuissaan monia pieniä välineitä, kuten taskukokoista hitsauspakettia, Raheja rauhoittavaa huilua ja valokiviä.

LainauksiaMuokkaa

”Hän on Aikapoika! Aikamatkustaja menneisyydestä! Maailmasta, jota kehitys ei ole vielä pilannut!”
Guardian

Bio-Klaani

Adminit

GuardianTawaVisokki

Moderaattorit

BladisMakePaacoSameUmbra

Jäsenet

DomekJäätutkija 273KapuraKeetonguKepeKilljoyMakuta NuiMatoroSnowmanSuga

DelevaGahlok VaGekkoJakeKupeNurukanTroopperiVaehran

BloszarColmioInikoKoobeeKyberNotfunRukiSamolSantorTagunaUmbra (Matoran)XxonnVaderiDiddyking

Muut

BobDinemHelmekaTuraga NiddiNöpöDox (entinen moderaattori)VAK (entinen moderaattori)

Entiset

Darkkis (moderaattori, kuollut)Kissabio (kuollut)Mahrox (kuollut)matatu (erotettu, kadonnut)Sheelika (karkotettu)Toworu (kuollut)Ämkoo (entinen admin)