FANDOM

Jouera
Joueran laji
Sukupuoli Ei ole
Tilanne Piilossa
Ammatti Tiedemies
Ryhmä Ei ole

Jouera on tiedettävästi lajinsa viimeinen edustaja.

Elämäkerta Muokkaa

Metru Nui Muokkaa

Jouera oli tulen toa Metru Nuilla. Hän kuului joukkoon ajattelijoita, joiden mukaan maailmasta tulisi poistaa kaikki orgaaninen ja epätäydellinen, jotta matoranien työnteon vaihtelevuus ei vaarantaisi universumia. Joukko kasvoi ja lähti Zairyhin saarelle toteuttamaan tavoitettaan.

Zairyhin saari Muokkaa

Kuten muutkin ryhmän jäsenet, Jouera sai täysin mekaanisen kehon. Hän nousi lajinsa yhteiskunnan arvojärjestyksessä ja oli mukana monissa projekteissa, joista huomattavin oli Zairyhin luominen. Jouera selvisi hengissä Zairyhin mielellisestä hyökkäyksestä ja pakeni saaren tuhoa.

Piilossa Muokkaa

Jouera sai käsiinsä Kapuran toa-kanisterin, jolla tämä oli paennut saarelta ja teki toalle lukuisia kokeita. Kapuralle annettiin kyky hallita painovoimaa ja Kanohi Shan. Lisäksi tämän mieltä muokattiin, jotta Kapura lopulta muistaisi menneisyytensä ja tappaisi Zairyhin.

Saarelle jättämiensä laitteiden avulla Jouera sai tiedon Zairyhin lähdöstä ja aktivoi kokeensa Joueran liittolaisen, joka kuitenkin epästabilisoitui epäselväksi massaksi taisteltuaan Kapuran ja Zairyhin kanssa.

Luonne Muokkaa

Jouera toimii kylmän laskelmoidusti, eikä epäröi astua eettisen arveluttavuuden puolelle tiedeprojekteissaan.

Kyvyt Muokkaa

Joueralla on laajat mielenvoimat sekä mittavasti tieteellisiä lahjoja.