FANDOM

Bio-KlaaniMuokkaa

Bio-Klaani, tai useimmiten pelkkä "Klaani" on rauhaa rakastava linnoittautunut järjestö Klaanin saaren etelärannikolla. Klaani tarjoaa turvapaikan kaikille sitä tarvitseville. Klaani perustettiin alunperin Toat - Metsästäjät -sodan jälkeen Toa Tawan ja Visorak Visokin toimesta. Heidän lisäkseen Klaanin johdossa ovat Skakdi Guardian ja Toa Ämkoo. Bio-Klaanin tukikohta on Bio-Klaanin saarella, joka on nimetty järjestön mukaan. Klaani on parhaillaan sotatilassa Allianssin kanssa.

AllianssiMuokkaa

Allianssi on Nazorakien, Skakdi-palkkasotureiden, Zyglakien muodostama sotilasliitto, jonka tavoitteena on tuhota Bio-Klaani. Nazorakien motiivina on saada takaisin heidän alunperin asuttama saari, Skakdit haluavat päästä käsiksi Klaanin rikkauksiin ja Zygyillä nyt on vain joku helkutin identiteettikriisi. "Ne vihaavat maailmaa koska maailma vihaa niitä." Alliansiin kuuluu myös todella voimakas ja mystinen olento nimeldä Avde.

Musta KäsiMuokkaa

Musta Käsi on Kenraali Killjoyn johtama sotilaallinen organisaatio ja entinen teollisuusmahti, joka vastasi toien rinnalla Metru Nuin puolustamisesta suurten sotien aikaan. Organisaatio perusti toimintansa pääasiassa sotateknologian suunnitteluun ja tuotantoon. Muutamia vuosia sotien jälkeen massiivinen Pimeyden metsästäjien terrori-isku pakotti Käden hajautumaan pienempiin yksiköihin ympäri universumia.

Ämkoon veljeskuntaMuokkaa

Enimmäkseen Le-Matoran ninjoista koostuva veljeskunta.

Selecius-säätiö Muokkaa

Mystinen tiedesäätiö Xialla, joka on käyttänyt Suurten olentojen teknologiaa. Valmistanut muunmuassa Ussal-keittoa, räjähteitä Zorak von Maxitrillian XII:lle ja massatuotantosotilaita. Tutkinut myös Nimdaa.