FANDOM

”Tämähän on vallan hienoa. Tuhotaan paikat ja mennään.”
— Makuta Nui

Isku Nazorak-pesään
Tapahtuma
Yhteenotto Manun kokoaman tiimin isku Nazorak-pesään
Sijainti Bio-Klaanin saari, Nazorak-pesät
Lopputulos 000 vapautui hetkeksi,Klaanilaiset vetäytyivät
Joukot

Manun tiimi

Allianssi

Komentajat

Makuta Nui

Kenraali 001, Abzumo, Metorakk

Vahvuudet
Menetykset
  • Klaanilaiset haavoittuivat
  • Matoro menetti miekkansa ja Summerganon kaikki varusteensa
  • Useita Nazorakeja
  • Useita Rahksheja
  • Pesä vaurioitui 000:n päästessä irti

Isku Nazorak-pesään oli pitkään valmisteltu operaatio jonka tarkoitus oli estää Nazorakein lisääntyminen tuhoamalla näiden kuningatar.

TavoitteetMuokkaa

Manun tiimin tavoitteet:

  • Tuhota 000
  • Selvitä elossa Klaaniin

Allianssin tavoitteet:

  • Tappaa Klaanilaiset
  • Suojella 000:aa

YhteenvetoMuokkaa

AlkutilanneMuokkaa

Makuta Nui keräsi tiimin itselleen Klaanista tehtävää varten. Manun haarniska kuitenkin tuhoutui 955:n hyökkäyksessä joka viivytti operaatiota paljon. Manun luolassa käydyn taistelun jälkeen tiimi joutui pakenemaan maanalaisia laavajokia pitkin saaren pinnalle ja vielä pinnalla tiimiä hidasti mm. Eversti "Badass" 437. Lopulta Manu sai uuden ruumiin ja tiimi oli valmis lähtöön.

AlkuhyökkäysMuokkaa

”Okei, sieltä on palattu, muttei elossa. Ei yhtään lohduttavaa.”
— Keetongu

Makuta Nui, Matoro TBS, Summerganon, Keetongu ja MahriKing aloittivat matkansa luolastoissa kohti Nazorak-pesää. Ensimmäiset vartijat hoituivat tehokkaasti, mutat kun tiimi kohtasi suuren nazorak-joukot, Manu antautui taistelutta ja vaati päästä puhumaan Kenraali 001:n kanssa. Nazorakit suostuivat tähän, ja loppau tiimiä lähdettiin viemään vankilaan.

PesässäMuokkaa

”Ah. Tietysti. Te olette aivan liian älykkäitä minulle. Kuinka nokkelaa, Steve.”
— Makuta Nui

Klaanilaiset pakenevat torakoilta ja Matoro vapauttaa Manun tämän sellistä. Torakat hyökkäävät joukon kimppuun. Alkaa taistelu joka selvästi päättyy Nazorakien voittoon, mutta Matoro jättää savukranaatin maahan jonka suoman savun suojin joukko pakenee. He pysähtyvät hetkeksi eräälle torakoiden vartioasemalle hakeman kartan.

Taistelu Abzumoa vastaanMuokkaa

Abzumo hyökkää Klaanilaisten kimppuun rahksheinensa. Alkaa taistelu josta jälleen alivoimaiset klaanilaiset taistelevat tehokkaasti vihollisia vastaan; Makutat taistelevat yläilmoissa ja muut taistelevat rahksheja vastaan. Taistelun huippukohtia olivat suuren kattovalokiven pudotus rahkshien päälle sekä klaanilaisten suorittama katon romautus. Viisikko onnistuu pakenemaan paikalta, joskin Manu on tajuton.

Harhailua pesässäMuokkaa

Tiimi syöksyy pesän läpi räjäyttäen tunnelia takaansa. He onnistuvat löytämään kaivosvaunun jolla lähtevät torakoita pakoon, kohti pesän ydintä. Valitettavasti rata oli poikki ja klaanilaiset joutuivat tekemään äkkipysähdyksen, ja torakoiden asevoimat syöksyivät kapeaan tunneliin. Joukko pakeni ainoastaan Manun mangetismivoimien ansiosta.

”Ehkä en ala harrastaa laulamista. Jospa jätän ne hommat Snowielle.”
— Manu

Pakomatka pysähtyy jälleen uusiin nazorakeihin. Makuta Nui alkaa laulaa ja räjäyttää samalla huoneen katon, aiheuttaen Maken ja hänen joutuvan eri tunneliin kolmen muun tiimiläisen kanssa.

VankeinaMuokkaa

”Helkkari, tämähän oli rutiinia. Metorakk, vartijoita, pako. Kaikki oli selvää.”
— Matoro

Metorakk ja Skakdit vangitsevat Matoron, Sugan ja Tongun ja heittävät heidät vankilaan. Sellinavihdon yhteydessä tapahtuu epäonnistunut pakoyritys. Abzumo harhauttaa Klaanilaisia teeskennellen Manua jonka jälkeen Abzumo saapuu kuulustelemaan(kiduttamaan) Matoroa. Hän ei saa Toasta mitänä tietoa irti, jonka jälkeen hän ripustaa jään Toan ketjuun repijäkalaaltaan ylle. Summerganon heitetään aseetta Nazorakien areenalle taistelemaan Tahtorakia vastaan, ja Tongu vangitaan areenan alle.

Matoro onnistuu pakenemaan jäädyttämällä akvaarion ja katkomalla köydet pienellä veitsellä. Hän kuitenkin kohtaa Abzumon, ja Manu saapuukin Maken kanssa hätiin juuri parahiksi. Kolmikko kohtaa skakdeja luolissa, joilta he kuitenkin pakenevat novaräjähdys-bluffilla. Samaan aikaan Keetongu on onnistunut aseistamaan Sugan areenan alta käsin ja kaksikko etsii poispääsyä areenalta toivottomina. Kaksikko pakenee katsomon oven kautta ja törmää muuhun tiimiin luolastoissa.

000n saliMuokkaa

”En olisi aiemmin uskonut Tahtorakin olevan senpäiväisistä vihollisistamme toiseksi isoin ja toiseksi väkevin.”
— Keetongu

Viisikko saapuu valtavan torakkakuningattaren luo, tajuten ettei heillä ole mitään sen tuhoamiseen. Abzumo ilmestyy kesken paikalle, paljastaen Manun olevan nazorakien luoja. Alkaa taistelu, jossa Abzumo ja 000 yrittävät tappaa jokaisen klaanilaisen. Manu taistelee raivon vallassa toista makutaa vastaan, ja lyö tämän salin seinän sisään. Klaanilaiset onnistuvat vapauttamaan suuren torakan pesään, ja Manu katsoo tilanteen toivottomaksi. Klaanilaiset pakenevat paikalta.

SeurauksetMuokkaa

Nazorakit kokivat suuria tappioita ja heidän pesänsä kärsi pahasti 000:n irtipäästöstä. Sinisten käsien piti pyyhkiä muisti monelta torakalta tapauksen jälkeen. Klaanilaiset eivät saavutatneet käytännössä mitään, jokainen heistä haavoittui pahasti ja menetti varustustaan. He saapuivat kotiin juuri yö Kauhun aikaan saaden turpaansa Feterroilta. Matoron mielestä nopea vetäytyminen pesästä oli virhe, sillä hänestä he olisivat voineet onnistua 000:n tuhoamisessa. Hän on arvostellut Makuta Nuin iskuryhmän johtoa ja sitä, että tiimin oikeaa määränpäätä ei kerrottu heti aluksi.