FANDOM

Iniko
ToaIniko
Toa
Sukupuoli mies
Tilanne elossa
Ammatti sankari
Ryhmä Bio-Klaani
Kyvyt ja varusteet
Kyvyt Maan elementtivoimat
Naamio Miru
Välineet Kaksiteräinen peitsi

Iniko on Bio-Klaanilainen maan Toa.

Iniko on luonteeltaa vakaa ja tunnollinen. Hän on melko taitava strategi ja yrittää ratkoa ongelmat usein järkipohjalta. Oma-aloitteinen Iniko on tottunut ottamaan väliaikaisen johtajan roolin tilanteissa, joissa korkea-arvoisempia jäseniä ei ole paikalla.

Taistelussa Iniko luottaa enemmän elementtivoimiinsa kuin lähitaisteluun. Hän pyrkii tulemaan yhdeksi elementtinsä kanssa ammentamalla voimaa maankuoresta. Sisäisten tutkimusmatkojensa avulla Iniko on löytänyt Onu-Iden-Nuin, suuret maa-henget, jotka hän pystyy kutsumaan apuunsa taistelussa. Nämä julmat mutta viisaat rahi-pedot kaivavat terävillä torahampaillaan tunneleita maan poveen ja taistelevat hurjasti kaikkia sitä häpäiseviä vastaan. Inikon lisäksi klaanilaisista vain Jake nauttii maahenkien suorasta ystävyydestä.

Aseenaan Iniko kantaa kaksiteräistä peitseä, mutta hän ei ole erityisen atleettinen taistelija. Hänellä on myös vankka haarniska. Naamionaan Iniko kantaa maan toille epätyyppillisesti Mirua, levitoinnin naamiota. Hän tosin unohtaa usein naamionsa taistelutilanteissa.

Elämäkerta Muokkaa

Iniko on pitkäaikainen klaanilainen. Jo Allianssin ja Klaanin välisen konfliktin alkuvaiheissa hän oli mukana kouluttamassa kaupungin väelle puolustautumista ja auttamassa heitä rakentamaan pommisuojia. Iniko on tehnyt myös merkittävää kenttätyötä. Hän lähti Klaanista Keetongun ja Samolin kanssa auttamaan Nui-Koron ja pohjolan väen evakuoinnissa ja hankki Samolin ja Geeteen kanssa tärkeitä tietoja torakoiden tankkausasemalta läheltä valloitettua Suurkylää.

Bio-Klaani

Adminit

GuardianTawaVisokki

Moderaattorit

BladisMakePaacoSameUmbra

Jäsenet

DomekJäätutkija 273KapuraKeetonguKepeKilljoyMakuta NuiMatoroSnowmanSuga

DelevaGahlok VaGekkoJakeKupeNurukanTroopperiVaehran

BloszarColmioInikoKoobeeKyberNotfunRukiSamolSantorTagunaUmbra (Matoran)XxonnVaderiDiddyking

Muut

BobDinemHelmekaTuraga NiddiNöpöDox (entinen moderaattori)VAK (entinen moderaattori)

Entiset

Darkkis (moderaattori, kuollut)Kissabio (kuollut)Mahrox (kuollut)matatu (erotettu, kadonnut)Sheelika (karkotettu)Toworu (kuollut)Ämkoo (entinen admin)