FANDOM

Malline:Hahmo

Eversti "Badass" 437 on kyborginen Nazorak, joka on Nazorakien taitavimpia taistelijoita.

HistoriaMuokkaa

VarhaishistoriaMuokkaa

437 syntyi normaalisti numeron 1876 alla, ja hänestä päätettiin tehdä sotilas. Hän eli aluksi muiden Nazoraksotilaiden tavoin, ja hänen taistelijataitonsa huomattiin melko varhain. Hänen sotilasarvonsa nousi nousemistaan, kunnes hänestä tehtin eversti. Hän oli johtanut monia Nazorakoperaatioiden voittoja, häviämättä kertaakaan. Lukuisten voittojensa seurauksena myös hänen ylpeytensä kasvoi suuresti, mikä kuitenkin kostautui hänelle. Jonkin ajan päästä hän päätyi taisteluun tulivoimia omaavaa Pimeyden metsästäjää vastaan, muttei pärjännyt tälle juuri ollenkaan. Metsästäjä vahingoitti häntä pahasti, jolloin hän menetti vasemman jalkansa, oikean yläkätensä, vasemman puolen kasvoistaan, sekä sai paljon pahoja palovammoja kehoonsa. Kenraaliluutnantti 003 joukkoineen nouti Nazoraksoturin uskoen tästä olevan kuitenkin vielä hyötyä. Nazoraktiedemiehet päättivät ottaa hänet koekaniiniksi kokeeseen yhdistää koneita ja eläviä olentoja.

Hänelle tehtiin hyvin vaikea ja pitkä operaatio, jossa hänen vammansa paikattiin kokonaan mekaanisilla osilla. Tuntikausia kestänyt toimenpide oli 437:lle itselleen erittäin tuskallinen, hänen pahoin vaurioituneita ruumiinosiaan sekä sisäelimiään piti poistaa hänen ollessaan täysin virkeänä. Hänen menetetyt raajansa korvattiin mekaanisilla proteeseilla, vaurioituneet sisäelimet taas mekaanisilla elintoimintoja ylläpitävillä apulaitteilla. Operaation päätyttyä kyborginen torakkasoturi nousi leikkauspöydältä. Hän olisi mieluummin kuollut kuin selvinnyt hengissä moisen tappion jälkeen, mikä olisi Nazorak-soturille suurinta tuskaa. Raivoissaan 437 tuhosi mekaanisen kätensä tuliaseilla koko operaatiohuoneen. Hän vietti monia päiviä yksin pohtien häviönsä syitä. Sitten hän tajusi, ettei ollut häviötään ennen taistellut koskaan yksin kenenkään kanssa. Hän päätti jättäytyä ryhmäoperaatioista pitkäksi aikaa paneutakseen kaksintaisteluun. Lopulta hänestä syntyi Nazorakien joukkojen pelätyimmistä sotureista. Hän ei kuitenkaan koskaan kohdannut häntä puolikuoliaaksi mukiloinutta Metsästäjää uudestaan.

Myöhempi uraMuokkaa

Myöhemmin hän palasi takaisin normaaleihin tehtäviinsä. Hän johti onnistuneen invaasion Mt. Ämkoon alla siainneeseen Zyglak- kylään. Hän hoksasi kylän lähellä olevan Klaanilaisia ja lähti seuraamaan näitä vuoren tunneleista pinnalle johtavaan tunneliin. Päästyään Klaanilaisten perässä pinnalle hän lähti jahtaamaan näitä. Eversti 437 väijytti Matoro the Blacksnow'n Killjoyn talolla, ja onnistui melkein tappaa Jään Toan. Pian hän taisteli Zyglakin kehoon joutuneen Makuta Nuin kanssa. Pian Makuta kuitenkin siirtyi Tuhon kyykärmeen ruumiiseen, minkä Nazoraksoturi kuitenkin voitti. Seuraavaksi hän huomasi muutaman muun Klaanilaisen saapuvan rantaa kohti veneellä. Hän aikoi ampua koko veneen kappaleiksi Klaanilaisten mukana, mutta joutuikin sitä vastoin taisteluun Mr.Killjoytä vastaan. Lyhyt taistelu osoittautui Nazoraksoturin yllätykseksi erittäin tasaväkiseksi. Killjoy onnistui vahingoittamaan 437:n mekaanista kättä jolloin tämä perääntyi, pudottaen samalla Makuta Nuin sisällään pitäneen purkin. Myöhemmin hän siirtyi Nazorakien lippulaivan huoltotiloihin korjauksia varten.

Killjoyn palattua matkaltaan Xialta 437 väijyi tätä tämän mökin edustalla. Killjoyn astuttua ulos mökistä hän näyttäytyi tälle. Hän kertoi Klaanilaiselle olleensa vakuuttunut tämän taistelukyvyistä tarjoten tälle paikkaa Nazorakien joukossa. Killjoy torju itarjouksen ja kiihdyksissään haastoi 437:n kaksintaisteluun. Heikossa kunnossa olevalle Killjoylle taistelu oli tappiollinen. 437:n huomattua Killjoyn hyvän Matoranystävän, Creedyn, olevan mökin sisällä, hän ampui mökkiä tykillään, räjäyttäen mökin sisältöineen tuhkaksi. Hän jätti Killjoyn virumaan mökkiensä jäännösten viereen odottaen kunnon taistelua jonain päivänä...

437 osallistui Kolmannen kuun festivaalien häiriköintiin, joutuen kuitenkin Blezer, nimisen Klaanilaisen melkein voittamaksi. Amiraali 002 kuitenkin keskeytti tilanteen, vaatien Nazorakit vetäytymään ja festivaalilaisia lähtemään.

Persoona ja suhteetMuokkaa

437 käyttäytyy usein egoistisesti ja välinpitämättömästi, eikä omaa minkäänlaista arvostusta alaisaan kohtaan, tekivät nämä mitä vain hänen hyväkseen. Päinvastoin hän taas osaa kunnioittaa torakkayhteisön johtoporrasta. Hänen suuret taistelutaitonsa tekevät hänestä hyvin ylpeän ja hän voi usein aliarvioida vastustajiaan. Onnettomuutensa jälkeenkin hän voi kuitenkin toisinaan osoittaa kurittomuutta. Hänellä on suuri ja pelätty maine Nazoraksotilaiden keskuudessa.

437 omaa julman huumorintajun ja voi naljailla vastustajilleen vakavienkin tilanteiden edessä. Hän myös melko usein yliarvioi itseään, ja tuntee olevansa usein "se typpi, joka lähetetään apuun tilanteen käydessä tukalaksi". Tästä huolimatta hän osaa kuitenkin analysoida vastustajiaan. 437 rakastaa taistelemista, ja omaa jopa kunnioitusta vertaisiaan vastuksia kohtaan.

Toisin kuin suuri osa muista Nazorakeista, hän halveksui 955:tä, uskoen tämän ylimielisyyden koituvan vielä tämän kohtaloksi. Hänellä ja Amiraali 002:lla on jonkinlainen "ystävyyssuhde", johtuen mahdollisesti heidän samantapaisista proteeseistaan. Ja vaikka 437 kuuluukin virallisesti maavoimiin, hän viettää paljon aikaa merivoimien lippulaiva SS Rautasiivellä, osallistuen joskus myös sillä suoritettaviin operaatioihin.

LiittolaisetMuokkaa

VihollisetMuokkaa

KyvytMuokkaa

  • Taidot: 437 tunnetaan Nazorakien joukoissa mm. erinomaisista taistelutaidoistaan ja todella tarkasta sihtistään. Hän on myös kyborgisen ulkomuotonsa anasiosta paljon normaalia Nazorakia kestävämpi ja sitkeämpi. 437 on myös oiva strategikko.
  • Kyvyt: 437 on kaikki Nazorakien normaalit kyvyt, mutta hänen kyborgiset lisäkkeensä ovat antaneet hänelle paljon uusia kykyjä. Hänen mekaaniset osansa on valmisettu erittäin kestävistä materiaaleista ja ne kykenevät kestämään lähes elementaali-iskujen tasoisia hyökkäyksiä. Hänen mekaanisessa kädessään ja jalassaan on hyödynnetty paljon eliittihaarviskoiden tekniikkaa. Apulaitteilla korvattujen sisäelintensä ansiosta hänen hengittämisensä on vaivattomampaa ja hän voi pidättää hengitystään useita minuutteja, eikä hän tarvitse juuri ollenkaan ravintoa.

VälineetMuokkaa

KäsiMuokkaa

437:n mekaaniseen käteen on piilotettu monia teriä ja aseita, joten sitä voinee verrata linkkuveitseen. Käsi on hänen koko kehonsa vahvin ja kestävin osa. Sen käyttö ei vie 437:lta energiaa, eikä se voi väsyä. Käsi on vahvasti panssaroitu, ja se kykenee kestämään monien terien sekä ammusten iskuja.

  • Konepistooli: nopeaa sarjatulta ampuva ase, jonka piippu ilmestyy 437:n ranteesta.
  • Konekivääri: 437:n käsi painuu kyynärvarren sisään, tehden tilaa kuusipiippuiselle pienelle konekiväärille. Konepistoolia paljon tuhoisampi ase.
  • Zamorkivääri: 437:n oma uniikisti muotoiltu ase. Yksi hyvin tähdätty laukaus kykenee lävistämään kohteensa helposti.
  • Terät: 437:n huima kirjo erilaisia teräaseita, jotka hän on vienyt tappamiltaan Toilta.
  • Tarkkuuskivääri: tarkka, lasertähtäimellä varustettu pitkäpiippuinen ase, jonka ammukset ovat salamannopeita.
  • Puukko: 437:n ranteen kämmenpuolelta esiin singahtava puukko.

SilmäMuokkaa

Hänen vasen puoli kasvoistaan on päällystetty metallilla ja silmä on vaihdettu objektiivisilmään, joka omaa mm. skannerin, zoomin, lämpö - ja pimeänäön, sekä tähtäimen. Silmän ympärillä olevat liikkuvat kasvo-osat sallivat hänen liikutella vasemman silmän robottiosia samankaltaisesti kuin oikean puolen lihaksia.

  • Kiikari: 437:n silmään piilotettu objektiivi, jolla näkee useiden kilometrienkin päähän. 437:n keinopupilli pienenee sitä mukaa mitä kauemmas hän zoomaa. Tämä tila on päällä oikeastaan koko ajan, 437:n silmän pysyessä samansävyisen vihreänä kuin hänen oikea silmänsä.
  • Skanneri: tässä tilassa 437:n silmä muuttuu oranssiksi. Oranssinsävyinen näkökuva lähettää 437.lle tietoa kohteen koosta ja olemuksesta.
  • Pimeänäkö: 437:n punaiseksi muuttuva silmä näyttää ympäröivän maailman vihreän, punaisen, oranssin ja keltaisen väreissä kohteen lämmön mukaan.
  • Tähtäin: 437:n normaalin silmän toinen tila, jossa hänen näkökenttänsä keskelle ilmestyy raksin sisällään pitävä ympyräinen tähtäinmerkki.

SelkämoottoritMuokkaa

437:n selästä ilmestyvät kaksi ohjustentapaista rakettia, jotka jetpackin tavoin antavat 437:n joko lennellä paikallaan tai tiettyyn suuntaan useiden kilometrien tuntinopeudella. Ne voidaan myös laukaista kohdetta kohti ohjusten tavoin, jolloin osuessaan niiden sisällä jäljellä oleva polttoaine räjähtää.

TriviaaMuokkaa

  • 437:lle on myönnetty Nazorakien eliittihaarniska, mutta hän ei käytä sitä, koska ei halua piilotella kyborgista kehoaan, pitäen sitä symbolina voittamattomuudelleen.
  • Hahmon nimi tulee laskulausekkeesta 4+3=7.
  • Alkupuolen esiintymisissään häntä nimitettiin joitakin kertoja virheellisesti myös luutnantiksi.