FANDOM

Deleva
Deleva2
Plasman Toa
Sukupuoli mies
Tilanne elossa Ga-Metrussa, kyborgi
Ammatti Toa
Ryhmä Toa Aer (ennen), Bio-Klaani
Kyvyt ja varusteet
Kyvyt Plasman elementtivoimat
Naamio Kanohi Kakama
Välineet Plasmajousi, kilpi ja tikari

Deleva on Plasman Toa ja Umbran aisapari monilla tehtävillä.

ElämäkertaMuokkaa

Delevan elämästä matoranina ei tiedetä paljoa mitään. Tiedetään että hän asui nuorena jossain pienessä kylässä, muuttuen eräänä päivänä Toaksi. Tämän jälkeen hän alkoi puolustaa Aerin saarta yhdessä kahden muun Toan, Halawen ja Svarlen kanssa, jotka eivät pahemmin piitanneet saaresta.

Skakdien invaasioMuokkaa

Deleva

Toain ja metsästäjien sodan alettua, Gaggulabio komensi joukkonsa etsimään uusia tulonlähteitä. Kiven skakdin joukkojen komentaja, Metorakk, keksi ovelan suunnitelman pienen saaren matoranien kaappaamiseksi. Skakdit vangitsivat ensin Kerokero-Koron kyläläiset, tekeytyen kylän Toa-tiimiksi, ja vaihtoivat parantavia sieniä Aerilaisten kultanaamioita vastaan. Siten skakdit pääsivät hyökkäämään kylään esteettä.

Deleva sai tämän juonen selville liian myöhään, kun hän auttoi matoran-ystäviään kantamaan suuria laatikoita Aerin satamaan. Yhdestä laatikosta työntyi esiin skakdi, joka kutsui muut hyökkäykseen. Matoranien suuri rahtilaiva oli täynnä skakdeja, jotka alkoivat kylvämään tuhoa ja ryöstämään matoraneja.

Deleva piiloutui skakdeja laivan komentosillalle, josta hän koetti analysoida tilannetta, mutta skakdit huomasivat hänet nopeasti, ja lähtivät kohti toaa. Vain Metorakkin komento sai skakdit vaihtamaan suuntaa. Veden skakdi halusi taistella Delevaa vastaan.

Metorakk ja Deleva taistelivat pitkän ja uuvuttavan taistelun laivalla, joka päättyi siihen että puolikuollut plasman toa potkittiin mereen, kun metsästäjien laiva karahti Aerin rantaan. Skakdit pakenivat laivalla, jättäen kituvan Delevan kuolemaan.

UudelleenrakennusMuokkaa

Deleva

Avra NuiMuokkaa

Deleva saapui Avra Nuille yhdessä Umbran kanssa ja koki monenaisia seikkailuja saarella. Lopulta hän pakeni saarelta Umbran ja Nurukanin kanssa.

Nimda-saariMuokkaa

Deleva, Umbra ja Nurukan matkasivat pienellä, Orto Nuin Zyglakeilta varastetulla veneellä kohti Klaania, kun he päätyivät hiekkaiselle saarelle. Plasman ja maan toat todistivat Umbran ja erään lyhyen Kiven Toan välistä taistelua. Myöhemmin paljastui että kiven Toa oli nimeltään Samol. Tämän jälkeen Deleva kuunteli kärsimättömästi Nurukanin tarinaa Avra Nuista, mutta tarina keskeytyi zamortulitukseen.

Toat lähtivät juoksemaan metsänreunaan kohti ampujia. Ampujat paljastuiva skakdeiksi, joita oli noin kymmenen. Toat yhdistivät voimansa ja rökittivät skakdit niin perusteellisesti, että skakdit joutuivat pakenemaan ja hajaantumaan.

VälineetMuokkaa

Deleva on puoliksi täysin mekaaninen, johtuen taistelusta Metorakkia vastaan. Hän kantaa suurta plasmakilpeä, johon voi kuumentaa energiaa, plasmajousta ja plasmatikareja. Hän voi käyttää näitä kaikkia aseita plasman kanavoimiseen. Delevalla on punavalkoinen haarniska, mutta hän on toiselta puoleltaan täysin koneistettu, ja hopen ja harmaan värinen. Deleva kantoi joskus myös plasmamiekkaa, mutta miekka tippui mereen Aerin lähellä. Mata Nuin ritarikunta antoi hänelle mukautuvan haarniskan joku aika sitten. Deleva kantaa myös punaista Kakamaa, jolla hän saavuttaa suuren nopeuden.

Triviaa Muokkaa

  • Delevan oikea puoli on se oikea puoli ja vasen puoli se KAL-puoli.