FANDOM

Creedy
Mekaanikko
Vahki
Sukupuoli Mies
Tilanne Teknisesti ottaen kaikkialla
Ammatti Mekaanikko
Ryhmä Bio-Klaani, Musta Käsi

Creedy, tunnettu myös nimellä Mekaanikko, oli Bio-Klaanissa majaa pitänyt Vahki-Va ja eräänlainen tonttu. Creedyn työtehtäviin kuului muun muassa Klaanin kommunikointiosaston tehtäväkoordinointi, sekä Killjoyn (ja hänen pukujensa) rakentaminen ja huoltaminen.

Elämäkerta Muokkaa

Creedyn syntymä sijoittui Metru-Nuille, jossa hänet irroitettiin neljän muun Vahki-Van ohella Mustan Käden sotilastekoälystä omiksi, ruumiin omaaviksi kokonaisuuksikseen. Silloin titteliltään Mekaanikoksi kutsutun Creedyn lisäksi Va:ista tunnetaan ainakin Lähetti.

Mustan Käden tuhon äärellä, järjestön kenraali Killjoy antoi käskyn pyyhkiä Va:iden muistit ja päästää ne poistumaan. Joskus tämän jälkeen, Creedy päätyi lopulta Bio-Klaaniin, jonne hän jäi pitämään majaa. Vuosia myöhemmin Killjoy itsekin päätyi Klaaniin, jossa Creedy vastasi vanhan kenraalinsa uudelleenrakentamisesta. Killjoyn elintoimintojen vakauttamisen jälkeen, Creedy rakensi Killjoylle suojaavan haarniskan Käden vanhojen Kal-haarniskoiden pohjalta.

Creedy

Allianssin ja Klaanin välisen sodan aikana, Killjoyn kakkosmies Saraji loikkasi Klaanista metsästäjä Purifierin riveihin. Vahkin paon aikana Creedy yritti estää tätä poistumasta sinisen kuulansa kanssa. Tilanne päättyi lopulta, kun Saraji surmasi Creedyn lävistämällä tämän ionikatanallaan. Hetkeä ennen kuolemaansa, Creedy ehti luovuttaa paikalle saapuneelle Peelolle datapaketin, joka ilmeisesti sisälsi tärkeää tietoa Creedyn klaanivuosien aikana tekemistä tutkimuksistaan Mustan Käden osalta.

Teknisesti ottaen kaikkialla Muokkaa

Kuolemansa jälkeen Creedy on nähty merkillisessä valkoisessa tilassa, yhdessä Biancaksi kutsutun olennon kanssa. Siellä, Bianca lopulta paljasti todellisen, hammaksikkaamman olemuksensa ja sulki Creedyn pois todellisuudestaan.