FANDOM

”Aamuyön muaka oli tehokas, joskaan ei kaunis taistelutaito. Bakmei teki tekniikalleen kunniaa räimien kimppuunsa hyökänneiden torakoiden päitä vuoron perään paljain käsin kappaleiksi. Nazorakit tekivät tilanteen hirveydestä huolimatta urheaa vastarintaa, mutta se oli turhaa. Turaga Bakmeita vastaan kaikki oli turhaa.”
— Kertoja

Bakmei
Baktadaa
Muinainen turaga
Sukupuoli mies
Tilanne elossa, vihainen
Ammatti tappokone
Ryhmä vihaiset vanhukset

Turaga Bakmei ( Usein pelkkä Bakmei ) on Ämkoon veljeskunnan saarella asustava laittoman voimakas turaga ja Ämkoon viiksekäs mentori.

HistoriaMuokkaa

Bakmei ehti asua Ämkoon veljeskunnan saarella jo kauan ennen Veljeskunnan taikka Klaanin syntymistä. Turaga opetti taistelutaitoja kauan sitten Toa Atyalle, ja myöhemmin myös Ämkoolle. Ikimiekkojen tiedetään olleen aiemmin Bakmein omistuksessa, mutta syy tähän on epäselvä.

Ämkoo palasi myöhemmin Bakmein oppiin, ja vanhus auttoi kätensä menettänyttä toaa varjovoimiensa hallitsemisessa. Myöhemmin turaga sai kuulla Ämkoon takinkäännöstä admin Guardianilta, ja turaga päätti auttaa Geetä Ämkoon nujertamisessa. Tehtyään erinäisiä valmisteluja Miekkapirun päänmenoksi Bakmei taisteli Guardianin kanssa tiensä ulos nazorakien valloittamalta viidakkosaarelta, ja seilasi hyllyvällä pingviinimassalla Klaaniin. True story.

LuonneMuokkaa

Turaga Bakmei on luonteeltaan kuin seinään heitetty pussimäyrä. Bakmei suhtautuu kaikkiin ja kaikkeen ympärillään ylimielisesti. Turaga piikittelee ja muistuttaa Ämkoota jatkuvasti miekkamiehen epäonnistumisista ja heikkouksista, ja tavatessaan Guardianin ensi kertaa oli turaga vähällä tappaa tämän. Voihan toki olla, että vanhus on vain yksinäinen ja siksi vähän kärttyisä. Ei voi tietää.

UlkonäköMuokkaa

Turaga Bakmei kantaa viiksekästä pitkää valkoista naamiota. Vanhuksen lyhyt vartalo on mustavalkoinen, ja hänen silmänsä ovat kirkkaankeltaiset. Yleensä turaga pukeutuu tummaan koruttomaan vaatteeseen, joka koostuu paksusta kankaasta kudotusta takista ja siihen kuuluvasta sidotusta vyöstä. Turaga omistaa myös valkean sauvan, jonka päässä palaa kirkas valo.

VoimatMuokkaa

Valkea turaga taitaa pelätyn Aamuyön Muaka -taistelutekniikan, ja turaga lyö tarpeen vaatiessa rikki vaikka kivistä aitaa. Kerrotaan, että kerran joku matoran Metru Nuilla pudotti lusikan, ja tästä seurasi, että turaga Bakmei saapui paikalle täräytti matoranit miltei sukupuuttoon. Tämän vuoksi Metru Nuilla on vain tuhat matorania.

Oh-hoh-hoh-hoaaaaaaaah