FANDOM

”Pyydän, ettekö voi... Ettekö voi... jättää meidät rauhaan. Pyydän, älkää tappako meitä. Mata Nuin tähden... säälikää meitä... Emme... emme voi... taistella.”
”Vastaus: Ei.”
— Matoralainen Pegghu ja Avhrak Feterra

”Vastustaja oli liian täydellinen, liian kestävä, liian nopea.”
— Kertoja

Avhrak Feterra2

Väritön kuva Avhrak Feterrasta

Avhrak Feterra on tällä hetkellä tuntematon laji hyönteismäisiä koneolentoja, jotka toimivat Mestari Z.M.A:n alaisuudessa.

Historia Muokkaa

VarhaishistoriaMuokkaa

Tuntematon.

Bio Klaani Muokkaa

Hyökkäsivät Bio Klaanin Linnoitukseen Avden ja Mestari Z.M.A:n käskystä.

Ulkonäkö Muokkaa

Avhrak Feterrat ovat noin Skakdien kokoisia ja niillä on teräksen värinen, painavan näköinen metalliruumis. Neljä pitkää, kestävää käsivartta joissa kaikissa on neljä sormea. Niiden olkapäitä suojaa kilven näköinen suojus, jota toimivat myös aseina kun ne kääntyvät tietyyn suuntaan. Feterrat ovat lievästi kartion ja pystysuoraisen kiilan muotoisia, erityisesti alaosassa, mikä saa ne näyttämään sivusta katsottuna hieman rukoilevalta papilta. Niiden päänsä ovat pienen kupolin muotoisia jossa on kolme mekaanista silmää; Yksi pyöreä keskellä ja sivussa kaksi sivuttaista. Feterrojen kaulat koostuvat metallirungoista ja johdoista ja ovat osittain haarniskan suojassa. Niiden rintapanssarit ovat osittain peilaavia ja siihen on kirjailtu Z.M.A:n logo.

Kyvyt ja välineet Muokkaa

Avhrak Feterra 2.51

Afhrak Feterra 2.51 on suunniteltu erityisesti kohteen vangitsemiseen elävänä.

Avhrak Feterrat vat hyvin nopea liikkeinen ja refleksinen niiden painavan näköisestä ruumiista huolimatta. Feterrat ovat fyysisesti hyvin vahvoja ja kestävät useitakin iskuja vähillä naarmuilla ja ilman minkäänlaistä vastareaktiota. Niiden käsivarretkin voivat kestää teräaseiden iskun. Ne ovat myös hyvin strategisia ja laskelmoivia. Feterroilla on paljon hyvin teknologisesti kehittyneitä välineitä ja aseita. Niiden liikkumisjärjestelmä antaa niille kyvyn levitoida ilmassa, mikä auttaa niitä liikkumaan hyvin nopeasti tarvittaessa. Feterrojen mekaaniset silmät pystyvät näkemään jopa kilometrien päähän ja niissä on myös yökatse ja lämpökatse.

Aseet Muokkaa

Avrhak Feterrojen aseisiin kuuluu tietyn tyyppinen plasma-ase, jota he pystyvät ampumaan kilven näköisistä olkapää-panssareistaan käännettyään sen kohdettaan päin, mutta aseet eivät voi kääntyä sivuttain. Plasma-aseen efekti voi vaihdella asteittain (erillaiset värit indikoivat erillaisista asteista), vahvin pystyisi murskaamaan rakennuksia ja heikoin lamauttamaan kohteensa tietyn ajan. Niiden käsistä voi muuttua hädän tullen energia-aseiksi, jotka pystyvät myös tappamaan kohteensa, mutta ei tuhoamaan rakennuksia yhtä hyvin kuin plasma-aseensa.

Kulttuuri Muokkaa

ZMA logo

Z.M.A:n logo

Avhrak Feterrat tottelevat henkilöä joita ne kutsuvat "Mestari Z.M.A:ksi" ja ovat myös tunnetusti tehnyt kunniaa hänelle käyttämällä hänen nimeään joskus sotahuutonaan. Feterrat itse eivät ole osoittaneet minkäänlaista kulttuurista taipumusta vaan ovat tunteellisesti kylmiä ja perustavat loogiseen ajatteluun ja puhuvat hyvin hyytävällä, ruostuneen metallimaisella äänellä. Sodan tullessa Feterrat usein kadottavat tunteettomuutensa ja käyttäytyvät hyvin raivokaasti ja melkein verenhimoisiksi. Feterroilla on usein tapana lausua tietty tekemisen substantiivin kuten "Pyyntö", "Vaatimus" tai "Vastaus" kun puhuvat muiden lajien kanssa. Usein niitä ei nähdä kommunikoivan keskenään. Feterroilla on myös tietynlainen hierarkia-järjestelmä, jossa käytetään haarniskojen ja silmien värejä indikaattoreina.

Trivia Muokkaa

  • Avhrak Feterrojen inspiraatio tulee suurimmaksiosaksi Dalekeista, fanien omatekemisestä versioista Dalekeista ja Re:Cutie Honey:n introssa ilmestyneestä nelikätisestä hirviöstä (...).
  • Avhrak Feterrojen repliikeissä käytetään "Impact"-fonttia ja fontin kooksi määritellään 3.
  • Se nimi on voi olla joko "Avhrak" tai "Avrahk", sen samanlaisen lausumistavan vuoksi.
  • "Feterra" tarkoittaa Matoralaisten kielessä "rautaista kuolemaa".