FANDOM

Amaatit
Ryhmä
Organisaatio/Ryhmä
Päämaja/Tukikohta Bio-Klaanin saari
Johtaja(t) Amazua
Tilanne Jumissa perhana
Tavoite Palvella kapteeni Amazuaa ja tämä työnantajia
Liittolaiset Allianssi
Viholliset Juonirelevanttius

Amaatit (Amazua + piraatit) ovat Amazuan ja ennen Kapteeni Notfunin miehistöön kuuluneiden Matoranpiraattien muodostama ryhmä.

Historia Muokkaa

Kaikki ryhmän nykyisen kokoonpanon kahdeksan matorania kuuluivat ennen pitkän aikaa kapteeni Notfunin miehistöön, joka koostui joitain poikkeuksia lukuunottamatta enimmäkseen matoraneista. Notfun joutui miehistöineen tekemisiin Gaggulabion ja tämän skakdien kanssa, ja raivokkaiden kumiankkapommeja sisältäneen välikhotauksen jälkeen Notfun miehistöineen päätyi varastamaan yhden skakdien sotalaivoista päätyen samalla saattamaan Matoro- ja Äksä- nimisiä Klaanilaisia saarelle, jossa Nimdan uskottiin sijaitsevan. Gaggulabion pestaama Amazua oli myös skakdikenraalinsa käskystä kyseisen esineen perässä, joten tämä piiloutui laivalle odottaen sopivaa hetkeä iskeä.

Yön koittaessa Amazua paljasti itsensä hyökäten laivallaolijoiden kimppuun. Klaanialiset sekä Notfun merirosvoineen yrittivät käydä vastarintaan, mutta palkkasoturi hoiteli hyökkääjänsä tehokkaasti viskaten nämä yli laidan. Laivalle jääneet matoranit joutuivat Amazuan komennon alaisiksi tämän päihitettyä heidän vanhan kapteeninsa.

Amazua matkasi takaisin skakdeille kaapatulla, Yön Timo II:ksi ristityllä laivallaan syrjäiselle viidakkosaarelle, jonka palkkasoturille oli kerrottu olevan Nimdan olinpaikka. Amazua jakoi merirosvojoukkonsa kahteen ryhmään, jättäen kahdeksan matorania odottamaan laivalle ottaen loput uudesta miehistöstään mukaansa. Matoranit seurasivat palkkasoturia Nimdan temppelin synkkiin sokkeloihin. Klaanilaiset ja Notfun säästyneine miehineen kuitenkin kirivät Amazuan omine piraatteineen kiinni, mutta palkkasoturi onnistui karistamaan nämä jäämään jälkeen.

Palkkasoturin ja matoranmerirosvojen retkikunta kohtasi kuitenkin yllättäen eräässä temppelin maanalaisessa kammiossa raivokkaan troller- matorahin, ja syntyneen kahakan seurauksena Amazua joutui vetäytymään saadakseen lisää etumatkaa kykenemättä auttamaan jälkeen jäänyttä miehistöään. Paljon myöhemmin Nimdan sirua koskevan paikkatiedon paljastuttua virheelliseksi, turhautunut Amazua palasi yksin laivalleen loppujen matoraniensa luo.

Amazua ja jäljelle jäänyt kahdeksan matoranin, Argon, Gattan, Pakun, Lyanin, Nanyn, Tokkan, Kolin ja Kiron muodostama joukkio matkasi takaisin Bio-Klaanin saarelle ja saapui myöhään illalla yhteen nazorakien satamista, jossa palkkasoturi raportoi kenraali Gaggulabiolle Nimdatehtävän epäonnistuneen. Myöhemmin Amazua marssi nazorakien laivanrakennusinsinäärien puheille, maksen näille sievoisen summan laivansa paikkaamisesta ja muokkaamisesta. Hän kuitenkin säilytti laivan nimen ja päätti pitää kahdeksan matorania apulaisinaan.

Myöhemmin Amazua matoraneineen sai tehtävän palata aiemmalle viidakkosaarelle noutamaan Labion käskystä sinne pitkäksi aikaa jääneen skakdikomppanian. Matkan aikana matoranjoukkio arvioi nykyistä tilannettaan ja päätyi jatkamaan palkkasoturin komennossa niin pitkään kuin mahdollista paitsi merirosvojen (eräänlaisen) moraalintunnon kuin myös mahdollisen valoisan tulevaisuuden nojalla.

Retkikunta saapui jälleen viidakkosaaren rannikolle. Amazua jakoi jälleen matoranjoukon kahteen neljän ryhmään, ottaen tällä kertaa Pakun, Tokkan, Gattan ja Lyanin mukaansa. Neljä matorania seurasi kapteeniaan uskollisesti pitkin viidakon vaaroja. Lopulta nämä joutuivat taisteluun Pakun suututtaman jättimäisen kiviravun kanssa. Amazua onnistui suorittamaan matoraniensa kanssa strategioidun hyökkäyksen jättirahia vastaan ja lopulta palkkasoturi onnistui nirhaamaan sen. Joukkio huomasi kuitenkin jättirahin pesän tajuten että se oli yrittänyt puolustaa poikasiaan. Retkikunta päätti jättää pesän niille sijoilleen huomaamatta kuinka kuoriutumaisillaan olleen munan sisältämä poikanen oli ehtinyt iskeä Amazuaan silmänsä.

Ryhmä saapui lopulta naamapalmujen metsän liepeille. Lämpimän hengitysilman herkästi havaitsevat, tappavasti iskevät puut tuottivat neljälle matoranille vaikeuksia Amazuan kulkiessa niiden läpi rauhassa ja vaivatta. Neljä matorania onnistuivat lopulta pääsemään metsän läpi vanhalla suunpeittäminen lehdellä- tempulla, vaikka Gatta olikin vähällä joutua yhden raivokkaan puun uhriksi, lentäen kuitenkin sen voimasta koko joukon edelle viidakkoon suoraan skakdien leirin liepeille.

Ryhmä saavutti leirin ja alkoivat auttamaan skakdijoukkoa vermeidensä pakkaamisessa. Myöhemmin illalla retkikunta sekä skakdiryhmä aloitti matkan takaisin Yön Timo II:sta kohti. Amazuaa oli kuitenkin koko matkan vaivannut outo halu palata Nimdan temppelille, ja palkkasoturi antoi lopulta periksi jättäen hämmentyneen Tokkan skakdien oppaaksi.

Matoranit odottivat kapteeniaan yöhön asti Kolin ja Argon yrittäessä topuutella kärsimättömiä skakdeja. Hiljainen ja uupunut Amazua saapui lopulta laivalleen puhumatta mitään siitä missä oli käynyt tai mitä tehnyt. Laiva pääsi vihdoin poistumaan jälleen viidakkosaarelta. Matoranit (Kiroa lukuunottamatta) viettivät yönsä laivan kapyysissa pohtien kapteeninsa käytöstä ja tämän koko henkilöä, kyseenalaistaen vapaan ja riemukkaan merirosvoelämän muuttumisen työskentelemiseksi skakdien kuljetuspalveluna. Matoranjoukkio ei kuitenkaan kokenut voivansa poistua uuden kapteeninsa alaisuudesta noin vain päätyen seuraamaan mihin tilanne etenisi. Samaan aikaan aiemmin kohdatun kiviravun nyt Amazuaa vanhempanaan pitämä poikanen löysi vihdoin tiensä palkkasoturin luo, ja yritettyään päästä siitä toistuvasti eroon palkkasoturi päätyi pitämään pienen rahin lemmikkinään.

Matkaseurueen laiva saapui hieman karikkoisen matkan jälkeen nazorakein pohjoiseen satamaan majoittuen sinne toistaiseksi. Matoranit odottivat laivalla Amazuan matkatessa vastaanottamaan salaista tavaraa Gaggulabion salaperäiseltä yhteistyökumppanilta.

Jatkuu...

JäsenetMuokkaa

"Kapteeni" AmazuaMuokkaa

LealMuokkaa

Amaatit
Ussa-Po ("kivirapu")
Sukupuoli ???
Tilanne Elossa
Ammatti Amazuan lemmikki
Ryhmä Amaatit

Kapteeni Amazuaan kiintynyt pieni kiviravun poikanen ja tämän nykyinen lemmikki. Ehkä tulevaisuutta myös ryhmän jonkinlainen maskotti.

"Nelisilmä" ArgoMuokkaa

Amaatit
Argo
De-Matoran
Sukupuoli Mies
Elämänkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Muusikko
Ryhmä Amaatit
Kyvyt ja varusteet
Kyvyt Johtamistaito, hyvä sävelkorva
Naamio Suuri Akaku

Se silinteripää joka on aina tosi kohtelias

"Pätkä" GattaMuokkaa

”Kinuskimaa!”
— Gatta ehdottaa saarelle parempaa nimeä

”Onko hän humalassa?”
— Amazua käytyään ensimmäistä kertaa suoran vuoropuhelun Gattan kanssa

Amaatit
Gatta
Onu-Matoran
Sukupuoli Poika
Elämänkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Pyssymies
Ryhmä Amaatit
Kyvyt ja varusteet
Kyvyt Osaa ampua
Naamio Suuri Pakari

Se idiootti jolla on pyssy

"Nuijapää" PakuMuokkaa

Amaatit
Paku
Po-Matoran
Sukupuoli Äijä
Elämänkerralliset tiedot
Tilanne Äijä
Ammatti Lihas (ja johtaja, ainakin omasta mielestään)
Ryhmä Amaatit
Kyvyt ja varusteet
Kyvyt Matoran- mittapuulla ilmiömäinen lihasvoima, raskaiden lyömäaseiden lähes vaivaton käyttö, löy myös aika perkeleen kovaa
Naamio Suuri Kakama

Se vähemmän idiootti jolla on vasara

"Marakatti" LyanMuokkaa

”Minulla on yliluonnollisia jojovoimia!”
— Lyan selostaa erityisosaamistaan kapteenilleen

Amaatit
Lyan
Le-Matoran
Sukupuoli Mies
Elämänkerralliset tiedot
Tilanne Elossa, ihme kyllä
Ammatti Köysimies ja tähystäjä, entinen ninja
Ryhmä Amaatit
Kyvyt ja varusteet
Kyvyt Nopeus, ketteryys, sorminäppäryys, kova ja tarkka heittkäsi, sharmi
Naamio Huivilla osittain peitetty suuri Hau

Se jojo_äyä

"Kimuli" NanyMuokkaa

Amaatit
Nany
Ga-Matoran
Sukupuoli Nainen
Elämänkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Nainen
Ryhmä Amaatit
Kyvyt ja varusteet
Kyvyt Hyvä veisten ja teräaseiden käyttäjä
Naamio Suuri Kaukau

Se pakollinen nainen jolla on veitset

"Tohtori" KoliMuokkaa

Amaatit
Koli
Ko-Matoran
Sukupuoli Mies
Elämänkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Tohtori
Ryhmä Amaatit
Kyvyt ja varusteet
Kyvyt Tekninen ja lääkeiteteellinen tietämys
Naamio Jalo Mahiki

Se ko-matoran

"Kokki" TokkaMuokkaa

Amaatit
Tokka
Bo-Matoran
Sukupuoli Mies
Elämänkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Kokki
Ryhmä Amaatit
Kyvyt ja varusteet
Kyvyt Hyvä suuntavaisto, kasvi- ja eläintietämys, tekee hyvää ruokaa
Naamio Suuri Kakama

Se puujalkamies

"Kyklooppi" KiroMuokkaa

Amaatit
Kiro
Fe-Matoran
Sukupuoli Mies
Elämänkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Nikkari/mekaanikko, Nynrah-haamu (ennen)
Ryhmä Amaatit
Kyvyt ja varusteet
Kyvyt Ilmiömäiset kädentaidot
Naamio Suuri Pakari

Se koukkukätinen tyyppi