FANDOM

Abzumo
Zzzzzzumooooo
Makuta
Sukupuoli Mies
Tilanne Elossa
Ammatti Tiedemies, minijumala ja kusipää
Ryhmä Allianssi
Naamio Avsa

Abzumo on suuruudenhullu ja sadistinen makuta, joka tavoittelee Nimdan siruja Allianssin liittolaisena.

ElämäkertaMuokkaa

Makutain veljeskunnan vallanvaihdon jälkeen Makuta Nui jätti Destralin ja veljeskunnan jättäen ystävänsä ja kollegansa Abzumon rannalle tyhjin käsin, kaikki projektit murskattuina. Abzumolle tuntemattomasta syystä veljeskunta pidätti hänet ja kidutti häntä Makuta Nuin sijainnin löytämiseksi mutta tuloksetta. Abzumo pääsi pakenemaan Makuta Mutranin jättäessä tälle epähuomiossa naamiovoiman käyttömahdollisuuden.

Bio-Klaani–Allianssi-sotaMuokkaa

Tulossa.

LuonneMuokkaa

Makuta Abzumo on sadistinen psykopaatti. Hän nauttii vankiensa kiduttamisesta ja murhaamisesta. Hänen suuruudenhulluutensa on pikkuhiljaa yltynyt jumalkompleksin tasolle ja hulluutensa huipulla hän tosissaan uskoo olevansa Ath.

Manun tavoin Abzumo on tieteen ystävä ja luova nero. Hänen luomuksensa ovat usein puoliorgaanisia ja häiriintyneellä tavalla pelottavia.

KyvytMuokkaa

Abzumolla on kyky keksiä sairaita ideoita, jotka saavat hänet vaikuttamaan aina entistä pahemmalta kusipäältä.

LuomuksetMuokkaa

LainauksiaMuokkaa

”Ei, meidän täytyy selviytyä. Ollaksemme vahvempia meidän on ensin kärsittävä tarpeeksi. Vasta sitten he voivat tietää, mihin pystyvät; kun ovat saaneet kokea äärirajansa. Ja minä tiedän, että he ovat vahvoja. Minä jos kuka tiedän.”
— Abzumo

”Nyt, minun lienee pakko tappaa sinut.”
— Abzumo

”Mieli itsessään on tämän maailman vaarallisin ase.”
”Tosiaankin. Minulla on kokemusta siitä.”
— Avde ja Abzumo

”Ei, Steve. Minä olen isäsi.”
— Abzumo 001:lle

”Minulla on pian hallussani osa maailman mahtavimmasta aseesta. Ne typerät klaanilaiset eivät tiedä, mitä niillä on käsissään. Ne voisivat käyttää sitä, ja kokonaisuutena niiden voima on uskomaton. Mutta ei, ne tahtovat tuhota sen – universumin mahtavimman esineen. Mitä haaskausta ja minkälaisia vätyksiä ne ovatkaan. Mutta minä voitan lopussa, Aine. Minä voitan.”
— Abzumo Harmaalle Aineelle Nimdan temppelissä

”Näen pienen ssssielusi läpi! Näen kaikki salaisimmatkin haaveesi ja unelmasi! Näen, että olet pieni, pieni ja ssssäälittävä!”
— Abzumo Arkkienkelin taistelussa

”Olen vihainen. Vihaissssempi kuin koskaan. Se on jumaluuden taakka. Taakka, joka minun on kannettava.”
— Abzumo siinä samassa taistelussa

TriviaaMuokkaa

  • Hahmon nimi tulee latinan kielen sanasta, mutta hahmon luoja ei muista, mikä tämä sana on.
  • Sivun alussa näkyvä piirros on Guardianin käsialaa.

Katso myösMuokkaa

Ulkoisia linkkejäMuokkaa